Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Fråga till Hövdingen Hansi

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Fråga till Hövdingen Hansi

    Hej Hansi,

    Jag en kompis har nu införskaffat oss varsin 250Gb hårddisk som vi kollat upp och dessa är "låsbara". Nu till frågorna.

    1. Är det på någotvis möjligt att få hela härligheten samlad & synlig på en partion? Exempelvis på E: där resten av godbitarna från Superdisc lägger sig?

    2. Om svaret på fråga 1 är ja, Vilka bios lämpar sig för 250Gb hårddisk? Så att hela är synlig. Jag har 1.6 och kompisen 1.4 tror jag.

    Vi har redan blåst rent bägge hårddiskarna och installerat superdisc med evox large drive, men får som bekant inte tillgång till mer är lite över 120Gb.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Ok, vad är då maximalt på en partion ?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall använda ett lba48 patchat bios, ta ett m8 bios och använd evtool. Välj "partition 6 takes rest of drive" så länge du har max 250GB disk.

    Har du 300-400GB så tar du "partition 6 takes up to 137gb, partition 7 takes rest".

    Har du mer än 400GB måste du använda xbox partitioner samt ett bios som stöder partitionstabeller från hårddisken istället för att använda biosets inbyggda partitionstabell samt partitionera med dubbel klusterstorlek. Annars krashar partitionen när man passerar 256GB data på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    jaha

    om man kör me x3 bios då??

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du skall använda ett lba48 patchat bios, ta ett m8 bios och använd evtool. Välj "partition 6 takes rest of drive" så länge du har max 250GB disk.
    Ifall man har en 120Gb hd, med en tidigare version (mer vet jag inte) än 1,6.
    Vad för Bios ska man ha då?? Vad betyder lba i andra termer??

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Då skall du använda dig av X2 4983.06 om du bara har en F: partion på HD
    Eller X2 4983.67 om du även har en G: partion på din HD dom biosarna har redan "stort HD stöd" (LBA48)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Ah okej, men nu har ju kvar min gamla då jag ej modiferat något ännu. Men skall jag kolla på min nuvarande lilla hd ifall jag har F: och G:Partion? Eller skall jag kolla på den nya jga ska beställa, borde vara så eller

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Men får se blir väl troligtvis att låta läman in den för både byte av deras Smartxxchip, sen även lämna in min hd. Får kolla vad priset är på det? Både chip och hdmontering.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Respekt
    20
    Har ett x2 bios 4983.67. Har laggt i en 200 gig hårddsik. Men f blir bara 129 gig stor? Hur gör jag för att få tillgågn till hela hdd:n? Svar omgående. OM jag nu insatllerar evox ändå å bara får tillgång till 129. Kan jag göra om installationen när de behövs då? om ja vill få tillgång till mer asså. Känner nämligen att jag bara vill få detta avklarat nu...
    HEJA DIF!!!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •