Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Super Aladdin Live flasha bios, och likande.

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21

    Super Aladdin Live flasha bios, och likande.

    Har beställt ett gäng såna där chip, men problemet var att när jag monterade ett chip + en 200gb WD Hdd, så hittar den bara 120-130 gb av den...

    Visst tänkte jag, slängde in en superdisk 3.7rc8 eller vad den heter och flashade bioset via denna...

    Lycklig och glad startar jag om men sen visar det sig att skiten inte fungerar alls... hmz... tänker jag, löder dit ett nytt chip och boxen startar, fortfarande med förliten disk...

    Lättaste sättet att lösa detta på??? Boxen är en Chyrstal 1.6 box...
    Har även beställt ett paket med chip + programmerare från www.aladdinlive.com för att få programeraren, vilket jag TROR jag kommer behöva för att lösa det hela....

    Någon som har tips och funderingar???

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall ladda hem evo-x m8plus_16 och lägga in lba48 patcharna med hjälp av evtool
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    Då måste jag fråga, finns det någon riktigt detaljerad guide hur man gör detta, samt var hittar jag dessa filer???
    Är ganska newbi med det här men försöker så gott jag kan... :P

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det är snuskigt enkelt..
    Du laddar hem det M8 bios du vill ha (M8 eller M8_16), laddar hem evtool (använd google för att söka reda på).. Startar evtool, laddar in ditt bios, klickar i en kryssruta för att aktivera LBA48 och väljer att spara bioset...

    Sen flashar du din box med det nya bioset och vips.. FUNKIS. ;-)

    Du kan i evtool välja om du vill att allt ska lagras på F: eller om du vill skapa en G: för allt över 137gig (som är gränsen för ett opatchat bios).

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •