Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: lustigt!!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21

Wink lustigt!!

Hej!

Har just chippat mitt xbox med Super Aladdin Live men innan så uppgraderade jag bios med "EvoX_M8_v16_FC_67_Blue_256" jag fick göra det 2ggr inan det fungera med "verifiera" nå lödde jag dit dom flesta kablarna utan L1 o L2

jag kör med pinheadsen om det kan vara till någon hjälp

Men jag får upp den blå loggan och Evo X i vänstra höret men sen står det error code 16

Måste jag löda dit L1 o L2 ?? eller vad kan jag har gjort för fel
    sitter en 160Gb disk i xboxet

tacksam för hjälp
    trexen

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sätt i originaldisken och ställ klockan
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    efter jag ställt in alt med orginaldisken i och sätter in 160gigarn så får jag error code 13
    Jag har Slayer´s EvoX v2.6 final i cd läsarn ska jag prova med Superdisk eller vad ska man ha ?? har som sagt Super Aladdin Live chip i

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Hojt hojt!!

Nu har jag provat med "Slayers EvoX v2.5 och v2.6 Final" + "******* Bootdisk" samt "Dr Uzis Superdisc v3.37 smallpac" men ingen vill boota upp så jag kan installera en dazchboard. for upp Error code 13 hela tiden.

Någon som har ett tips ???
    börjar blir desperat har letat som en tok i detta forum.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0
    ey mannen kolla så din hårdisk är i cable select läge

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Prova med annan skiva... troligtvis den som spökar.
    Annat format... bränn långsammare.
    Pease!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    ExStaZi: tack för tipset jag hadde den på master.
    men nu får jag Error code 16 o den blinkar mellan rött o grönt
    ska bränna om bootdisken i 4x körde i 8x sist...

D0 ska den vara lödd på chippet eller på en jord punkt på moderkortet ??
    lästa något om det.. (crystan 1.6 + super aladdin live)

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    btw: EvoX_M8_v16_FC_67_Blue_256 ligger i chippet nu oxå

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Löd allting enligt ritningarna, sätt D0 till jord (det ska funka på alla versioner då), jag skruvade fast den i en skruv på moderkortet bara och att pinhead har kontakt på alla punkter den ska ha det, bränn superdisc på DVDr (inte CDr).

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Jag har kontrollerat lödningarna och ritningen 1000ggr nu =)
    men när jag sätter D0 från Chippet till en jord punkt så får jag upp Ms orginal logga spelar ingen roll om jag har klappen intryckt 3sec eller mer. får endå upp error 16
    jaghar bränt upp 3olika boot cd i låg speed med lyckas endå inte =P

eller har jag missuppfattat det där med D0 att d0 lödpunkten på moderkortet ska vara fastlöt på en jordpunkt på moderkortet ??.... låter knäppt men måste fråga.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av trexen
    Jag har kontrollerat lödningarna och ritningen 1000ggr nu =)
    men när jag sätter D0 från Chippet till en jord punkt så får jag upp Ms orginal logga spelar ingen roll om jag har klappen intryckt 3sec eller mer. får endå upp error 16
    jaghar bränt upp 3olika boot cd i låg speed med lyckas endå inte =P

eller har jag missuppfattat det där med D0 att d0 lödpunkten på moderkortet ska vara fastlöt på en jordpunkt på moderkortet ??.... låter knäppt men måste fråga.

det jag gjorde när jag hadde samma problem var att löda d0 från moderkortet o jordade den på chssit sen startade boxen med chippet på hela tiden.
    testa det.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    FaaaaN då! nu har jag gjort allt utan större framgång.
    moderkortets D0 till jordpunkt på moderkort är gjort. när jag startar igång det så¨lyser det gult o den scannar av cd/dvd läsaren sen blinkar den mellan rött o grönt så får jag upp error code 16.
    känns som hammaren ligger nära till hands nu =P

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0
    FaaaaN då! nu har jag gjort allt utan större framgång.
    moderkortets D0 till jordpunkt på moderkort är gjort. när jag startar igång det så¨lyser det gult o den scannar av cd/dvd läsaren sen blinkar den mellan rött o grönt så får jag upp error code 16.
    känns som hammaren ligger nära till hands nu =P

då e den iaf igång ..det e fel på de skivorna du använder ...e det vanliga cdr cdrw du använder eller kör du med dvd??

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    jag använder cd-r skivor verbatim, maxel o noname med samma mjukvara på.
    hur bränner jag ner till dvd-r en cd iso ??

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0
    jag använder cd-r skivor verbatim, maxel o noname med samma mjukvara på.
    hur bränner jag ner till dvd-r en cd iso ??

ja det kan du använda för att många xboxar klarar inte o läsa cdr skivor så det e nog det som ed ditt problem....eftersom du säger att det lyser gult nu på xboxen så betyder det att ditt chipp iaf e igång error code 16 betyder ingen dashboard eller dashboard problem. så testa med en dvdr skiva o det ska nog funka.men om du har en cdr'w skiva först kan du testa med det

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    ok, men hur bränna en cd iso till dvd ?? det är min fråga nu. i nero säger den ifrån

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0
    ok, men hur bränna en cd iso till dvd ?? det är min fråga nu. i nero säger den ifrån

ok!
    gör så här packa upp iso filen starta nero o välj att du ska göra en data skiva
    sen så tar du allt som du packat upp o drar den till nero. glömm inte att stänga skivan och att ha UDF mode up to 128 o inte UDF JOLIET

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    ExStaZi:
    Nu funkar det klockrent, körde in Slayer´sauto boot disk, tyckte superdisk var för krongligt. super smidigt med den slayers

Rock On
    trexen

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner