Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: X-box i trådlöst nätverk.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

X-box i trådlöst nätverk.

Halloj!

Har suttit och läst en hel del i forumet. Tänker nämligen sätta x-boxen i ett trådlöst nätverk Läste Hansis prov (mycket bra genomgånget) med 2 accesspunkter och föstod att det hade funkat hyfsat.

Detta lät ju intressant tyckte jag och kollade runt lite på priser. Det jag upptäckte är att de trådlösa routrarna är mycket billigare än accespunkterna. Så varför inte (jag tycker att det borde funka) köpa 2 st trådlösa routrar och koppla ihop på det viset?

Någon som provat detta? Eller rent av vet, på rak arm, ifall det funkar eller inte? Skulle ju kunna gå ifall man stänger av DHCP'n på den routern som man ansluter x-boxen till (kanske).

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Tjena

Jag har ett trådlöst nätverk hemma med bredbandsuppkoppling som fungerar klockrent.

Som jag förstår det skulle det funka att koppla ihop xboxen med en trådlös AP eller router och använda denna som ett vanligt trådlöst nätverkskort, så att xboxen skulle bli som vilken dator som helst i nätverket.

Har någon löst det så??

Jag har dessutom sett att Elgiganten säljer en trådlös nätverksadapter (belkin) som är gjord för att koppla ihop tv-spel i ett trådlöst nätverk.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    21
    Jag har min box trådlös, och det funkar bra! Det enda man ska tänka på är att vid spel över nätet så ställer det till det lite, inte med XBL utan med Xlink eller XBC om även datorn är trådlös. Enda sättet att lösa det på är att ha boxen trådbunden till datorn, eller ha datorn trådbunden till routern.

Men som sagt, XBL och övrig kommunikation mellan nät och box fungerar bra!

Mvh
    SiDar

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jag köpte en andra trådlös router för några dagar sedan. Jag har nu en

3Com OC Wireless 11g Cable/DSL Gateway 802.11g 54 Mbps
    https://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=118982

och en
    NetGear WGT624

Jag har stationära datorn ansluten till netgear-routern. Xboxen är kopplad med sladd till 3com-routern. Jag kör DHCP-server på netgear-routern och har slagit av DHCP på 3com-routern. Min tanke var, som det skrevs tidigare i tråden att 3com-routern egentligen bara skulle fungera som trådlöst nätverkskort men det vägrar fungera. I adminstrationsprogrammet för netgear-routern kommer varken xboxen eller 3com-routern upp.

Jag har försökt sätta statiskt ip på xboxen. 3com-routern kan bara använda sig av statiskt ip så vitt jag vet.

Vad mer kan jag prova? Jag har slut på idéer.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jag får hem sådana här imorgon, priset blir c:a 1000:-

http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=358
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag får hem sådana här imorgon, priset blir c:a 1000:-
    http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=358
    Så du tror inte det funkar med de grejerna jag har?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Hmm Bear, i min lilla nätverksvärld så borde din konfiguration fungera. Får snart hem en accesspunkt som jag ska prova med boxen. Inställningarna borde ju vara någolunda lika för AP'n som för en router. Ja postar så fort jag vet något mer. Har inte "pillat" så mycket med trådlöst förut.

Men min direkta gissning är att du ska ställa in din router vid xboxen så att den använder routern vid datorn som en gateway. D.v.s "boxroutern" ska få sin ip från "datorroutern". Sen kan du ju givetvis välja ifall du vill ha den statiskt eller inte (statiskt är ju att föredra eftersom du antagligen vill "streama" från datorn/internet).

Men vad vet jag :-P Är ju fortfarande en lekman i ämnet.

Nåväl... När/om jag får rulle på mina grejor så postar jag här. Hoppas det går bra för dig Bear.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    0
    Jag har istället sålt min 3Com-router och tänkte köpa en vanlig bridge mellan trådlöst/trådbundet nät. Det lutar åt en sån som Hansi postade en länk till. Någon som sett D-Link DWL-G810 billigt någonstans eller en likadan bridge från någon annan tillverkare som är billigare, så posta gärna länken här.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Mod

Måste man ha en sån där typ plugin(eller nått sånt) bak i xbox för att ha den i trådlöst nätverk eller funkar det om man har en moddad box?

Tack på förhand

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner