Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Biosversion, xboxversion?? :confused:

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Biosversion, xboxversion?? :confused:

    Tjenixen. Ska nu skaffa ett smartXX chip, till min xbox. Och en 120Gb HD.
    Jag fick min xbox förra året i december (jul=ja) så då är det ju inte en 1,6 version. Men vad vet jag ej. Kan man säkert öppna och sen titta bara eller?
    Men aja spela roll nu, frågan är. Vilken bios kommer jag behöva har ju orginal nu. Eftersom det blir en större HD. Kommer jag behöva ngt program för HD, när jag ska lägga in den?

    Ska jag uppgradera OS som är med i SmartXX??

    Får någon Biosversion plats på en CD-RWskiva måntro? Vart kan man ladda ned Biosversioner?
    Sen något annat program jag kanske kommer behöva???
    Något som inte behövs men är bra att ha??
    Har lite bråttom, men skulle bara uppskatta något svar om mina frågor.
    Sen är kanske Avalaunch bäst som Dashboard??

    Vad är superdisc för något??

    När jag t.ex. vill uppdatera min OS, Avalaunch, fixa dvd2xbox, xbox media center. Hur gör jag då, måste man koppla in xbox till datorn? Med vad??
    Vad behövs för program på datorn respektive xbox:en då??

    När man paketerar upp saker, program på xbox:en, som iso-filer. Hur gör man då?

    Som ni märker okunnig, och en massa frågor.
    Last edited by pel-eng; 2004-11-24 at 20:22.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    En till fråga ska fixa in chippet först, eller fixa en ny Bios först???

  3. #3
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    bästa är ju att sätta in chippet först, eftersom biosen läggs på chippet.

    Ska du inte låta någon annan fixa din Xbox istället? Jag menar inte detta negativt eller nedsättande, men du tycks ha noll koll om detta (Man kan inte kunna allt).

    Om du ska göra det själv så läs på... kolla gärna tutorials på http://www.xbox-scene.com

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Äh undrade bara ifall Biosen går över det nya chippet. Nä om just programmen och så har jag noll koll, men vill lära mig nu så jag vet ungefär hur man gör. Att fixa in med att byta hd och chippet kan jag nog. Eller så kan jag kanske be en kompis som kan, men han har just nu fullt ut. Ifall man t.ex. vill att psxcare ska göra det, lägger dme in någon programvara, som att byta Dashboard, bios, dvd2xbox osv då??

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Man kan väl formatera hd:en och allting på den med program på xbox:en istället för att behöva koppla in hd:en i en dator först?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Vilka program finns på Superdisc?

  7. #7
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Orginal bios stannar på TSOP... du avaktiverar bara chippet genom att välja orginal bios i SmartXX menyn så laddas orginal bios.

    Superdisc kan du ladda hem från IRC EFnet, #Super-disc
    Biosar och annan programvara hittar du på #Xbins (också EFnet)

    Superdiscen som erbjuds är ganska gammal vid det här laget, så programvaran som finns där är inte de nyaste programmen som finns precis...

    En sak till... Ska du spela på Live! så spara din orginal hårddisk och stoppa i den när du ska köra på live! (Självklart med chippet avaktiverat)

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Tackar för ditt svar, jo jag har laddat ned superdisc och en del andra viktiga program nu. Men har ännu inte fixat Bios, efetrsom jag ej ens har fixat in mitt chip

    Men sen ska jag fixa Bios, och nu kanske jag blandar ihop det med OS. För eftersom jag har en tdigiare xboxversion än 1,6 så passar bara en del. Men är det Operativ Systemet??
    Men Bios spelar ingen roll vilken Xbox-version man har. Har jag fel eller rätt nu???

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du har redan fått svaret på din fråga använd dig av X2_4983.06 el 67 beroende på om du har en F eller åxå en G part opå din HD.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •