Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Visar resultat 121 till 139 av 139

Diskussion: Modchip Till Gamecube !!! \/iper Gc

  1. #121
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    nice
    pris på det då?

  2. #122
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    jag har trimmat min laser genom multimeter och det har funkat klockrent hela tiden (snart 2 månader) så lätt att den går sönder det snacket tror jag inte riktigt på
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  3. #123
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #124
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    kufft=D

  5. #125
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    fixa min kub häromdan, pilla in chippet och satte laser på 197 ohm och voila, så rullade re4 som en insmord nånting en vecka innan release.. längtar efter bios som gör att man slipper swappa!!

  6. #126
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Frågor:

    A) Är freeloader ett krav för att lira spel från olika regioner även med viper? (Gissar NEJ)
    B) Hänger i så fall freeloader med i gcvipermod paketet från psxcare?

    C) Behöver man flera olika minneskort för att undvika formatering av sparat data när man spelar spel från olika regioner även med viper? (Gissar NEJ)

    D) Luckan som klarar av DVD-R, när blir den tillgänglig måntro?

    E) Utan luckan, vad är smidigaste sättet att spela vanliga dvd-r skivor med, med öppen lucka så klart men man måste göra något mer? Låsa någon knapp, hur?

    F) Tips på bra ställen att beställa mini dvd ifrån. - Hittat

    Tack på förhand till alla gurus som känner sig manade att svara på mina knob frågor.
    Last edited by RonaldV; 2005-04-12 at 11:48.

  7. #127
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    A + B: NEJ.

    C: JA, du måste ha olika minneskort, för vilka regioner vet jag ej. Vissa regioner av PAL/USA/JAP funkar inte ihop på samma minneskort, men kommer inte ihåg vilka, kör bara USA själv.

  8. #128
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mithos
    A + B: NEJ.

    C: JA, du måste ha olika minneskort, för vilka regioner vet jag ej. Vissa regioner av PAL/USA/JAP funkar inte ihop på samma minneskort, men kommer inte ihåg vilka, kör bara USA själv.

    USA och PAL samarbetar bra på samma minneskort, JAP däremot formatterar kortet om det är USA el. PAL sparningar där.



    /bogg

  9. #129
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Men har ju JAP på och sedan sparar PAL/NTSC så fungerar du, men spelar du ditt JAP igen och sparar kommer det formateras!

  10. #130
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Beställde Viper GC från PSXCARE i Tisdags, kom på posten igår, avi idag, Memorex mini DVD-R kom på posten idag, brände första titeln på 5 min och den bootar utan tjafs.

    Mer klockrent än så här blir det inte.

    Kan även rekommendera Madcatz Minicon kontrollarna dom är sköna.

  11. #131
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom du får ett email med kollisökning så behöver du inte vänta på avin heller :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #132
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Gamecube levereras utan firmware i Viperchippet, och får enbart användas för t.ex. Linux, demos, hemgjorda program osv.
    Betyder det att inget bios ligger på chippet? och kan man ändå flasha det med cobra?

  13. #133
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fram till och med sista juni så blåser vi på senaste cobra. Sedan får man lära sig hur man hittar parallellporten på sin pc
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #134
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22

    Laser Tweak ingår?

    Hej! Funderar på att modda min GC med Viper caset hos er.

    Ingår Lasertweakning i det priset?


    Citat Original inlägg av Hansi
    Vi planerar att modda en kub ikväll iaf.

    Eventuellt kan vi erbjuda lasertweak, men först måste jag mäta upp några kuber med min laserstyrkemätare. Att tweaka lasrar utifrån resistansen på en potentiometer är ju verkligen ghetto! Anledningen till att man har en potentiometer och därmed möjlighet att ställa in olika resistans är ju för att kompensera för varje enskild laser.

    Det man skall mäta är ju hur starkt lasern lyser, samt om man verkligen skall vara noga kolla hur "eye pattern" vågformerna ser ut via ett oscilloscop.

  15. #135
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om det behövs för att den skall läsa våra traxdata skivor vi testar med så kan vi om du vill skruva lite på lasern. Men vi kör faktiskt "ghetto" metoden, dvs skruvar på känsla, då vi inte brytt oss om att sitta och mäta upp några lasrar med mätinstrument...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #136
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    OK

    Jag läste någonstans att man måste justera om lasern igen efter ett tag då motstånden mattas av, stämmer det??

    Vilken Bios rekommenderar ni Cobra eller GCOS?


    Citat Original inlägg av Hansi
    Om det behövs för att den skall läsa våra traxdata skivor vi testar med så kan vi om du vill skruva lite på lasern. Men vi kör faktiskt "ghetto" metoden, dvs skruvar på känsla, då vi inte brytt oss om att sitta och mäta upp några lasrar med mätinstrument...

  17. #137
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Motstånden lär ju inte mattas av...lasern däremot...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #138
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    67
    Respekt
    22
    då fattar jag, Så den måste kalibreras om efter ett tag eller är det en skröna?

    Citat Original inlägg av Hansi
    Motstånden lär ju inte mattas av...lasern däremot...

  19. #139
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen av våra kunder har kommit tillbaka med sådana problem, men det där får ju tiden utvisa...vi har inte chippat så där jättemånga kuber och inte så länge heller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •