nice
pris på det då?
nice
pris på det då?
jag har trimmat min laser genom multimeter och det har funkat klockrent hela tiden (snart 2 månader) så lätt att den går sönder det snacket tror jag inte riktigt på
¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
kufft=D
fixa min kub häromdan, pilla in chippet och satte laser på 197 ohm och voila, så rullade re4 som en insmord nånting en vecka innan release.. längtar efter bios som gör att man slipper swappa!!
Frågor:
A) Är freeloader ett krav för att lira spel från olika regioner även med viper? (Gissar NEJ)
B) Hänger i så fall freeloader med i gcvipermod paketet från psxcare?
C) Behöver man flera olika minneskort för att undvika formatering av sparat data när man spelar spel från olika regioner även med viper? (Gissar NEJ)
D) Luckan som klarar av DVD-R, när blir den tillgänglig måntro?
E) Utan luckan, vad är smidigaste sättet att spela vanliga dvd-r skivor med, med öppen lucka så klart men man måste göra något mer? Låsa någon knapp, hur?
F) Tips på bra ställen att beställa mini dvd ifrån. - Hittat
Tack på förhand till alla gurus som känner sig manade att svara på mina knob frågor.
Last edited by RonaldV; 2005-04-12 at 12:48.
A + B: NEJ.
C: JA, du måste ha olika minneskort, för vilka regioner vet jag ej. Vissa regioner av PAL/USA/JAP funkar inte ihop på samma minneskort, men kommer inte ihåg vilka, kör bara USA själv.
Original inlägg av Mithos
USA och PAL samarbetar bra på samma minneskort, JAP däremot formatterar kortet om det är USA el. PAL sparningar där.
/bogg
Men har ju JAP på och sedan sparar PAL/NTSC så fungerar du, men spelar du ditt JAP igen och sparar kommer det formateras!
Beställde Viper GC från PSXCARE i Tisdags, kom på posten igår, avi idag, Memorex mini DVD-R kom på posten idag, brände första titeln på 5 min och den bootar utan tjafs.
Mer klockrent än så här blir det inte.
Kan även rekommendera Madcatz Minicon kontrollarna dom är sköna.
Eftersom du får ett email med kollisökning så behöver du inte vänta på avin heller :-)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Betyder det att inget bios ligger på chippet? och kan man ändå flasha det med cobra?Gamecube levereras utan firmware i Viperchippet, och får enbart användas för t.ex. Linux, demos, hemgjorda program osv.
Fram till och med sista juni så blåser vi på senaste cobra. Sedan får man lära sig hur man hittar parallellporten på sin pc
Hej! Funderar på att modda min GC med Viper caset hos er.
Ingår Lasertweakning i det priset?
Original inlägg av Hansi
Om det behövs för att den skall läsa våra traxdata skivor vi testar med så kan vi om du vill skruva lite på lasern. Men vi kör faktiskt "ghetto" metoden, dvs skruvar på känsla, då vi inte brytt oss om att sitta och mäta upp några lasrar med mätinstrument...
OK
Jag läste någonstans att man måste justera om lasern igen efter ett tag då motstånden mattas av, stämmer det??
Vilken Bios rekommenderar ni Cobra eller GCOS?
Original inlägg av Hansi
Motstånden lär ju inte mattas av...lasern däremot...
då fattar jag, Så den måste kalibreras om efter ett tag eller är det en skröna?
Original inlägg av Hansi
Ingen av våra kunder har kommit tillbaka med sådana problem, men det där får ju tiden utvisa...vi har inte chippat så där jättemånga kuber och inte så länge heller.
Bookmarks