Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: "Blixtrar"

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22

"Blixtrar"

när jag löde in mitt dms3 i playstationet och startade ett spel så ser det ut som om det skulle blixtra innanför springorna undet minneskortet och handkontroll port 2, tänkte inte så mycket mera på det, eller rättaresagt orkade inte bry mig. Fast nu när jag har satt in en hd i ps2:an och ska installera ett spel från en skiva så "lyser" det helatiden, plockade isär ps2:an och kollade vart det kom ifrån då sitter det en lite krets lägst ut på moderkortet på undersidan jämte kontroll kablen, det ser ut som om det sitter en lite orange diod i den, varför har denna fått ett ryck och håller på såhär, det hände aldrig innan jag jag löde in chippet..

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22
    kan tillägga att allt annat funkar som det ska.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22
    någon här borde väl kunna playstation moderkortet och dess kretsar????
    Hansi du borde väl ha haft öppet ett och annat playstation, har inte du råkat ut för detta, eller vet vad det kan vara???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du isolerat ditt chip?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Jag har inget chip i min PS2 men dock en HDD.
    Och längst fram under minneskorten så verkar det sitta en diod,
    när HDAdvance läser från HDD'n så lyser dioden och när den inte läser så är den släckt helt enkelt.
    Så det är väl bara en diod som visar när HDD'n jobbar, inget att vara rädd för.
    Antar jag iaf.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    22
    problemet är att den lös även innan jag satte i någon hd.... skumt.. jag har isolerat alla lödningar och chippet.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner