Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: DMS4 Lite, V3 (GH-007), startar ej backuper eller andra regioner

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    DMS4 Lite, V3 (GH-007), startar ej backuper eller andra regioner

    Med chippet påslaget så kan man spela originalspel från samma region, inte andra regioner. Spelar även DVD, med skillnaden att den där spelar regionsfritt.
    Släcker man chippet med (L1) så går det ej att spela filmer från andra regioner.
    Kopplar jag enligt anvisningarna på tillverkarens hemsida, så kan jag inte ens spela originalspel:
    http://www.dms3.com/cgi-bin/dms4/sit...te%20and%20Pro
    Det går dock att få den att lira originalspel om man kopplar loss lödpunkt (W).

    Kopplar jag däremot enligt denna sida så kan jag spela originalspel, men inte från annan region eller backup, (T) ej inkopplad eftersom den tydligen inte ska behövas.

    Visst, det kanske är ett lödfel, men det är ju inte så lätt att löda rätt ifall instruktionerna är felaktiga, eller ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Är du säker på att alla lödningar är korrekta?
    När jag lödde mitt ps2 så trodde jag att allt var OK, tills jag köpte mej en lupp å
    kunde kolla lödningarna ordentligt, då såg jag misstagen på en gång.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    ska man inte dessutom oxå installera Toxic Bioset för att backup skivor ska fungera på DMS4 ? Mitt dms4 stendog när man bytte bios nämligen:P tills man bytte tillbaka till toxic dvs.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Lödningarna är med 99% säkerhet korrekta, jag har jobbat med lödning i 2år bland annat, så
    Enda lödproblemet är ju ifall det är något knas med ritningen, och nu har jag ju 2 olika att välja bland.
    Toxic Bios 1.0 är inlagd och fungerar som den ska, kan boota och ta mig in i setup läget och även disabla bios med "L1" tryck.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •