Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: min första V12 + DMS4 Pro, motor död

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23

    min första V12 + DMS4 Pro, motor död

    en helt ny PS TWO, testad innan modden..

    Nu vid första starten snurrar inte skivmotorn.. så jag har inte hunnit testa en enda skiva. Maskinen startar upp som vanligt annars.. lasern försöker hitta nån skiva. Men eftersom den inte snurrar så... (har kollat så luckknappen är sluten)

    Jag har gjort diod modden på den och den var väl just för att skydda motor o laser?

    kanske skulle plocka bort diodmodden o så om den funkar då?

    PS: jag är MYCKET van vid ps2 moddningar (så jag inte får "kolla lödningarna") svar.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23

    monterat ur.. samma sak

    HAr plockat bort chip o dioder.. skruvat ihop helt o samma sak..
    Motor död

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23

    ingen som har nåt tips??

    Är det INGEN som har råkat ut för detta?
    Några tips??

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har du testat att mäta de ytmonterade säkringarna med multimeter?
    (Iaf på gamla modellen av PS2 så har du säkringar av modell större (vita) och sedan mindre (svarta) där amperetalet står i text tryckt på ovansida.

    Gör en ohmmätning över dessa (brukar finnas en signalfunktion på multimetern så det piper då du har "kortslutning") och montrollera att du har 0 Ohm över dessa.

    Är inte hemma på den typ av playstation du nämner, men har för mig jag läst att chipen i sig (iaf dms3+ som jag tidigare gett mig i kast med) inte skall förstöra något i PS2 om man nu skulle koppla fel. Utan snarare att man själv gjort någon tabbe med lödbrygga, avskalad kabelbit som blivit kvar mellan lödöar etc.

    Lycka till och hoppas du hittar felet !

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Lite sent svar kanske.. men du vet om att det är 2 luck-brytare i en v12:a ?

    /ak

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    halland
    Inlägg
    44
    Respekt
    23

    luckbrytare

    Ja jag vet där e två luckbrytare..

    det måste vara motorkretsen, men vilken det är vet jag inte..
    De är ju inte märkta som på de gamla modellerna.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    har råkat ut för exakt samma sak. jag slängde i dms4 pro och neofix xii. jag märkte nått var fel för maskinen slocknade lika fort som den startade. kontrollerade och lödde om allt jag gjort och det såg bra ut, startade maskinen igen....samma sak...happ tog bort fixen för att kolla om chippet funkade för sig själv...jepp då startade maskinen och jag kollade om den tog en bränd skiva. så fort jag sett den gjorde det då stängde jag av maskinen eftersom jag visste det inte var bra för lasern. slängde in fixen igen...nej slocknade lika fort som den startade. happ bara att ta bort chippet och köra utan då....nej då startar inte motorn. min tanke var att antingen dem 5 sekunderna jag körde en bränd skiva eller så var det fixen som tog en säkring eller motorn.

    mitt nästa steg e väl att kolla säkringarna.


    var sitter dem? en hittade jag...den stora vita. sen var får man tag på såna säkringar om det är det som är felet? eller om motorn e kass. var får man tag på en sån? och e den lätt att byta?

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jeje skitsamma...fixar säkert det på nått sätt eller fixar ett nytt ps :P

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •