Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vilket program ska jag använda mig av?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Unhappy Vilket program ska jag använda mig av?

    Tjena!
    Jag ska göra lite backupps på mina ps2spel, vilket program ska jag använda mig av?, kan jag köra i NERO, skiva till skiva eller måsta jhag skapa en iso fil och sedan bränna spelet via iso?

    Mvh Ola

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Kör DVDecrypter, som är gratis, och använd Mode->ISO->Read för att läsa skivan till en ISO-fil och sedan Mode->ISO->Write för att bränna.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    någon som har lyckats bränna ettt spel på dvd+r skiva?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Jag har brännt ett antal spel på DVD+R skivor och kör dem utan problem i min v7a.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Nemal
    Tjena!
    Jag ska göra lite backupps på mina ps2spel, vilket program ska jag använda mig av?, kan jag köra i NERO, skiva till skiva eller måsta jhag skapa en iso fil och sedan bränna spelet via iso?

    Mvh Ola
    Oavsett program du väljer att använda så skulle jag inte rekommendera att du bränner skiva-till-skiva.
    Låt oss säga att ditt originalspel är ganska repigt. I mitten av spelet är det en sån stor repa så att DVD-läsaren i din PC inte kan läsa den, men det vet du inte om. Bränningen påbörjas utan problem, men när datorn kommer till den oläsliga delen så avbryts bränningen eftersom DVD-läsaren inte längre kan skicka data till brännaren pga repig skiva. Resultatet av detta blir en DVD-R skiva med en ofullständig bränning, alltså en DVD-skiva till spillo i onödan.
    Gör man om spelet till en image först och lägger in på hårddisken så eliminerar man ju denna risk. När image-filen väl ligger på hårddisken så gör den ju det. Gick den inte att läsa in till hårddisken är ju det trist, men då har du inte slösat en tom DVD-R på det iaf.

    För övrigt brukar jag läsa in spelen med UltraISO (väljer .iso för PS2 spel och cue/bin för PSX-spel), sedan bränner jag Nero. Men det finns ju lite olika program och det är ju valfritt vad man använder, bara att prova dig fram till det du gillar mest.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •