Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Vad innebär security level = High

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Vad innebär security level = High

    Hej!
    Jag försöker få igång min orginal hd till xbox. Men den vägra gå igång. När man starta upp den vanligt så blir det error 21. Jag har försökt att starta upp den med superdisc och formatera den. Men det funkar inte heller. Jag har flyttat över hd till pc och försökt låsa upp den (jag antar att det har något med saken att göra). Vad jag tror är att den är låst och problemet är att jag inte kan låsa upp den. Jag har som sagt försökt låsa upp den med superdisc och i pc med divers program (atapwd, hddunlock osv). config magic låter som ett bra förslag men problemet är att jag inte ens kan komma in till varken dashboard eller evolution.

    när jag kollar på atapwd så står det att jag har security level high. kan det vara felet?

    Jag har kvar min hdkey men vet inte riktigt vilken jag ska använda det finns så många olika.

    HDKey (som är 40 tecken alltså 8 fler än vad atapwd tillåter)
    xboxhdkey (som är rätt antal men verka inte fungera)
    Hddlockdiablepasword (som oxå har förmånga tecken.)

    som om detta inte räcker nu råkar jag ha flera olika backup versioner av koder bland annat från mina vänners backuper. och alla koder jag skriver in ger liksom samma resultat antingen att det inte funkar eller så står det done utan att något händer?

    Finns det inget sätt utan att fibla med koder som gör att man kan formatera hd. jag kan pationera den med windows heller. Eller hur får jag bort security level = High? och slutligen unlocka den?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    In this old world..
    Inlägg
    813
    Respekt
    23
    Låt oss bena isär dina frågor.

    1. Du behöver inte låsa upp hårddisken för att formattera den med Supersdiscen i XBoxen. Funkar någon annan HDD i Boxen ?

    2. Error 21 betyder :
    21 - anywhere - This error says that the machine was booted to display a error, basically someone told the machine to reboot (or launch a xbe) with this flag, and the error code just means its been rebooted by the flag
    3. Vad gäller lösenordet till Atapwd, läs Hansi's inlägg i denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/sho...ghlight=atapwd

    Inga av dessa svar löser dock ditt grundproblem. Men de kanske är lite hjälp på traven...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar och du har förmodligen rätt när du bena isär mina frågor.

    Men tyvärr inget av de hjälpte.

    1) Det fungera fin fint att formatera allt går som det ska förutom att alla HD partitioner har 0 mb var trots att det är en orignal 8gb hd. Dessutom så står det Unlock error när man kollar på disk informationen i settings när jag starta upp det med superdisk.

    2) det är inte så konstigt om jag nu har lyckats formatera

    3) Jag har läs Hansi inlägg där många gånger T_T men det funkar fortfarande inte

    Så jag har fortfarande problem. Någon som kan hjälpa mig?

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •