Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Super Alladin

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Super Alladin

    Hej!

    Jag har 2 st frågor - För det första : kan man få tag i installationsanvisningarna på nätet någonstans till Super Alladin Live? Jag kan skicka över ordernummer och kundnummer för att garantera att det är köpt hos psxcare. Men jag skulle vilja ha sakerna i datorn och jag har ingen scanner men det är mycket smidigare att ha det i burken då jag sitter jämte den och löder.
    Sen står det i pappers-manualen till detta chippet att man ska dra ur ett stift i kontaktlisten men jag lyckas inte tyda vilket det är så är det någon som vet det?

    Patrik

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Här har du ritningen http://www.project-design.com/aladdi...addin1.6ab.jpg
    den löder jag efter, men jag har inte fått igång mitt Super Aladdin Live chip än.

    lycka till

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Schysst

    snabbt svar...fick även tag på en som kanske hjälper dig www.aladdinlive.com . Där fanns det mycket fint. Varför funkar inte ditt?

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    np, jag vet faktiskt inte varför mit inte funkar. har gått igenom allt 500ggr känns det som, men det verkar inte hjälpa tyvärr.
    förmodligen är det biosen som tur var köpte jag 2st håller på att uppdatera det nu.
    xboxen vill inte läsa från slayers evox 2.6 boot cd´n då får jag error code 16 hela tiden, ganska jobbigt.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Jag fick..

    ...igång mitt utan problem med originalbiosen men jag har ju iof sig en 1.4 box. Men det var väldigt smidigt att löda i detta chippet.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •