Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Även yrkesmänniskor KAN göra fel :-/

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Även yrkesmänniskor KAN göra fel :-/

Jag är i telecombranschen och jobbar med service sedan drygt 15 år och köpte en till xbox (v1.6) till ungarna som tidig julklapp. Den hade dock en dåligt lödd ytmonterad resistor (R7R7) som lossnade när jag skulle löda fast stiftlisten med hetluftaren trots termoskydd..... (Jag löder ytmonterat på mobiltelefoner och radio som yrke) och den jävla resistorn orsakade att hela jävla boxen blivit knäpp trots att jag stoppat dit en ny. Råkade starta boxen utan resistorn och sen ballade allt ur.

Kan boota in i Cromwell bios på boxen med Xecutor3 men jag kan fasen inte få bild längre utom i cromwell. Kul. 1400 spänn i sjön. Nåja. Den får köra Linux istället.

Så även proffs kan göra missar dom inte upptäcker

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Vid eftertanke...

Hmm. Är det verkligen något fel. Kan jag boota upp i Cromwell borde jag kunna boota annat... Grr vad irriterad jag är just nu.... Kan väl förfan inte sabba skiten bara för att en resistor lossnat, och modchippet drar glatt igång på en annan likadan box och hårddisken har jag också testat i den boxen och formatterat om och nemas problemas.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Detta är något som har hänt mig ett antal gånger eftersom dom ibland sitter ganska löst fast har aldrig varit något problem. Testa att löda tebax den gamla resistorn.

Annars hur gör xboxen när den startar upp?

Bug i X3 på 1.6 Power Up green, Power down, Power Up green, Power down, Power Up FRAG.

detta hänt för mig på dom xboxar jag har försökt att få igång med X3 med FlashBIOS 3.0.0 i Backup Rom. har testat flasha om till 3.0.1 som ska funka på 1.6 fortfarande ingen bild heller.

Funkar perfekt konstigt nog på 5 andra 1.2-1.4 xboxar.

jaja hoppas att du löser det.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Kör Bios X3_1959_v16plus.bin avsett för 1.6+ rev. Och resistorn är som sagt ersatt mot motsvarande värde (33 ohm SMD) Cromwell bootar prima men jag får inte fram någon dashboard utan bara svart skärm.

Att du får felet med x3 bioset är för att du måste flasha om X3 chippet INNAN du startar boxen med ett bios avsett för rev. 1.6 eller högre.

Jag har gått igenom resistorns värde för funktionen och kan inte hitta något som ska påverka att den var borta vid start.

Cromwell bootar utan problem och jag kan ladda bios hit och dit men kan inte få igång dashboard...

/X

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mfors
    Kör Bios X3_1959_v16plus.bin avsett för 1.6+ rev. Och resistorn är som sagt ersatt mot motsvarande värde (33 ohm SMD) Cromwell bootar prima men jag får inte fram någon dashboard utan bara svart skärm.

Att du får felet med x3 bioset är för att du måste flasha om X3 chippet INNAN du startar boxen med ett bios avsett för rev. 1.6 eller högre.

Jag har gått igenom resistorns värde för funktionen och kan inte hitta något som ska påverka att den var borta vid start.

Cromwell bootar utan problem och jag kan ladda bios hit och dit men kan inte få igång dashboard...

/X
    å hur ska man göra d då

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Post Hur man flashar om...

Enklast är att montera X3 i en <1.6 box, boota cromwell, starta flashning med DIP ON ON OFF OFF OFF och se till att flash protect inte är aktiverad på PCB.

Efter flashning kommer <1.6 box inte kunna boota på X3. Det kommer däremot en >1.6 box att kunna.

Dock funkar ALLTID cromwell backupbios. Oberoende av vad som blåsts in i flashrom. (Om man inte varit totalkorkad och flashat det med nånting annat)

/X

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner