-
Default Xbox
Hejsan Alla!
Detta blir mitt första, men absolut inte sista inlägg på detta forum.
jag inhandlade en x-box för bara ett par dagar sedan och jag har en del frågetecken eftersom jag är helt ny med själva maskinen.
Vad fungerar egentligen med en default xbox..det tuffaste jag kommit på just nu 'är typ att man kan rippa skicor och lägga in. men har förstått att man behöver chippa för att göra det mesta?
Tanken är att försöka göra boxen till en så mycket multimediastation som det bara går och jag vet att jag kommer behöva köpa en chip och trycka i den. Dick är min fråga vad ni vet som går att göra på boxen som den levereras, bara spela orginalspel, cd-skivor och rippa över skivor? funderade på lägga över spel till hdd, byta hdd, byta os etc..går det?
Vet att trådarna troligen finns..men likabra att fråga..tog utmaningen att kanske skriva en fråga här med som kanske admin inte fått, vad går egentligen att göra med en default X-box
-
Med en orginal XBox kan du:
1. Spela köpta spel
2. Spela köpte spel över nätet med XBox LIVE (kräver lite hårdvara och ett LIVE konto)
3. Lyssna på CD-skivor och kopiera in musiken som WMA-filer till Hårddisken för att senare kunna använda dem i spel som stödjer "custom soundtracks".
4. Titta på DVD-filmer (kräver att du köper DVD-fjärrkontrollern).
Slut...
Med en flashad/chippad XBox kan du förutom det ovan:
1. Spela både köpta och brända spel
2. Spela över nätet via XLink KAI Evo VII (LIVE går inte och du kör den i chippat läge)
3. Streama filmer (divx, quicktime, mpg o.s.v.) musik och radio från din dator/internet.
4. Byta Dashboard (typ OS) och utseende (egen bakgrundsbild) eller kanske köra Linux på den?
5. Spela massor med emulatorer av diverse äldre spelkonsoler + Gameboy Advance o.s.v...
6. Surfa från XBoxen.
7. Titta på DVD-filmer utan DVD-fjärren
8. Byta hårddisken i Boxen till en större variant.
9. Lägga spel på hårddisken
10. Ställa om XBoxen till NTSC läge för att kunna spela Amerikanska spel.
11. FTP:a till Boxen från din PC..
o.s.v. ... o.s.v. ...
En chippad box är en glad XBox...
-
kolla på forumet här ståt typ allt...... jag kovar du blir inte missnöjd....
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner