Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Dubbla budskap

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Question Dubbla budskap

Hur är det nu egentligen..korten på bordet så att säga.
    Funkar lödfria Spiderchip på X-box 1.6 eller inte.

I prislistan står det att det funkar, men i tråden http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15637
    skriver Hansi att lödfritt inte alls fungerar på 1.6

Jag är ruggigt ny på boxen och vill inte riktigt sabba den pga ett sådant fel.

*Redigerade stavfel*

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Spiderchip fungerar, chippet släpptes för bara ett par dagar sedan!

Mina 1.6 guider skrevs för flera månader sedan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    kalasas..då skall det nog inhandlas ett sådant..behöver bara se hur det monteras först så att det inte är alltför knepigt =)

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

lätt....

....det är inga problem att sätta in spiderchipet, -lite pilligt...man kanske får försiktigt böja trådarna litegrann här och var för att få dom att sitta fast....!

Passa dig så att inga trådar KOMMER I KONTAKT med varandra, då kan man tydligen få kortslutning o skit...! Annars inga trubbel....

...du ska uppenbarligen flasha med m8plus_16, annars kan moderkortet paja totalt på 1.6:a.....andra versionen verkar vara lugna....

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    hmm.. en dum fråga bara. hur flashar man om spiderchipets bios?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man bränner en cd med bioset på, kolla t.ex. www.teamxecuter.com som har bra tutorials till det s.k. "flashbios" som chippet levereras med.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner