Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Nobben å sitt Xbox

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Nobben å sitt Xbox

Jag har just köpt mig ett Xbox och sitter och försöker få tag på ett lödschema till ett chip som heter Xbox Aladdin XT mod chip. Jag köpte detta billigt på ******* för jag trodde det var ett vanligt Aladdin chip. Men tänka sig va fel det kunde bli. Nu sitter man här i djungeln och ska försöka hitta ett lödschema?Det är ingen som kan hjälpa mig att få fram ett sådant, eller tips om vart det kan finnas?Har kollat varenda tråd i detta forum men har inte hittat något svar. Jag är en helt nbörjare och skulle som sagt gärna få lite hjälp i början? Skulle va evigt tacksam!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är samma ritningar som vanliga aladdin, bara att det står HD istället för L1 eller nåt liknande på chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Okej!har en följd fråga till då Kan man ta vilken ritning som helst då? vid Aladdins hemsida? Det är samma löd punkter osv?
    Last edited by LaZoR; 2004-11-29 at 12:43.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Jag blev inge klokare därför lämnade jag in det hos en kille som kunde löda in det, så nu funkar det i alla fall, jag vet inte vilka ritningar han tittade på, men det går att få igång det i alla fall. kan höra med honom om han har några tips

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Men de finns både HD & L1.

De finns :X,L1,DO,HD,BT,R1,LED samt pinheader,så kan nån säga hur jah ska löda in den?
    Vilken av dessa ritningar är koreckt?
    http://www.xeno*********/manuals/pdf/...t_lite_1_6.pdf eller ritningen till aladdin xt plus på http://www.aladdin-*********/
    Last edited by Red_fox; 2005-01-11 at 21:56.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner