Jag får inte igång den här emulatorn, oberornde på vad för filer spelen ligger på så stannar den på LOADING!
Någon som råkat ut för ngt liknande o kunnat fixa det?
Jag får inte igång den här emulatorn, oberornde på vad för filer spelen ligger på så stannar den på LOADING!
Någon som råkat ut för ngt liknande o kunnat fixa det?
Hej!
Va bra, jag loggade in här för att fråga precis samma fråga, hämtade playstationspel från internet och brände det (bin) och sen tog jag cd till xboxen, överförde och sen la i rätt mapp, psxsmappen ngt sånt o där inne det stod "put roms here" eller put iso here...så det va rätt mapp..o sen startade jag emulatorn o valde psx ochselect game så fanns det många filer som var från cdskivan..vilken skulle man ta..prövade på en av varje men samma som du sa loading..o inget mer...ingeting händer..kan ej backa eller så måste starta om.. har nintendo64 emulator spelar med det funkar bra, har nes och snes så jag är inte "korkad" he he he..Vad är det vi gör för fel, hoppas ngn kan svara snart min dotter är så ivrig :-)
***Linnea***
Ingen som vet???
***Linnea***
du skulle lagt .bin och .cue filen på xboxen istället
Aha!!! så man skulle inte bränna dom som isofil, så att de packar upp, utan direkt lägga dom som iso fil...aha!! va korkad jag är..hahahaa.
okej då testar jag idag!
Linnea
***Linnea***
Det är det jag har gjort men den stannar på Loading! Oavsett om jag kör bin eller que filen!Original inlägg av CompuTerror
Va??
Jag har gjort nu o det funkar suveräään, Jonna är så lycklig!! Spelar Frogger nu o det e inga problem, ok det kom loading ett tag typ 1 minut sen startade spelet själv...La du i rätt mapp? en del spel kanske ej funkar, så prova med en annan isåfall, ag brände med nero o bara la det som en vanlig datacd o la in 2 filer bin och cue..
Prova igen!
***Linnea***
Jag har precis samma problem...har kollat att bin o cue heter likadant o de gör dem...o de spelar ingen roll vilket spel jag väljer allt fastnar på loading...har laddat hem bios....e de nått i config eller nån mer fil man ska ladda ner eller???
//Zimpan
Vart laddar ni hem era playstation roms ifrån? tacksam för svar
Bookmarks