Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Pcsxbox = Loading

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20

    Pcsxbox = Loading

    Jag får inte igång den här emulatorn, oberornde på vad för filer spelen ligger på så stannar den på LOADING!

    Någon som råkat ut för ngt liknande o kunnat fixa det?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hej!
    Va bra, jag loggade in här för att fråga precis samma fråga, hämtade playstationspel från internet och brände det (bin) och sen tog jag cd till xboxen, överförde och sen la i rätt mapp, psxsmappen ngt sånt o där inne det stod "put roms here" eller put iso here...så det va rätt mapp..o sen startade jag emulatorn o valde psx ochselect game så fanns det många filer som var från cdskivan..vilken skulle man ta..prövade på en av varje men samma som du sa loading..o inget mer...ingeting händer..kan ej backa eller så måste starta om.. har nintendo64 emulator spelar med det funkar bra, har nes och snes så jag är inte "korkad" he he he..Vad är det vi gör för fel, hoppas ngn kan svara snart min dotter är så ivrig :-)
    ***Linnea***

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ingen som vet???
    ***Linnea***

  4. #4
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    du skulle lagt .bin och .cue filen på xboxen istället

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Aha!!! så man skulle inte bränna dom som isofil, så att de packar upp, utan direkt lägga dom som iso fil...aha!! va korkad jag är..hahahaa.
    okej då testar jag idag!

    Linnea
    ***Linnea***

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    302
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av CompuTerror
    du skulle lagt .bin och .cue filen på xboxen istället
    Det är det jag har gjort men den stannar på Loading! Oavsett om jag kör bin eller que filen!

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Va??
    Jag har gjort nu o det funkar suveräään, Jonna är så lycklig!! Spelar Frogger nu o det e inga problem, ok det kom loading ett tag typ 1 minut sen startade spelet själv...La du i rätt mapp? en del spel kanske ej funkar, så prova med en annan isåfall, ag brände med nero o bara la det som en vanlig datacd o la in 2 filer bin och cue..
    Prova igen!
    ***Linnea***

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20

    Samma Problem

    Jag har precis samma problem...har kollat att bin o cue heter likadant o de gör dem...o de spelar ingen roll vilket spel jag väljer allt fastnar på loading...har laddat hem bios....e de nått i config eller nån mer fil man ska ladda ner eller???
    //Zimpan

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Psxroms

    Vart laddar ni hem era playstation roms ifrån? tacksam för svar

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •