Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Varför kan jag inte koppla upp Flashfxp mot xboxen?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Varför kan jag inte koppla upp Flashfxp mot xboxen?

    HEj!

    Varför får jag inte hur jag än gör igång en ftp-kommunikation mellan box och dator? Tänkte jag skulle ta en backup på mina saker innan jag installerade superdiscen och bar bootat upp superdiscen utan att installera något innan jag tagit backuper men får inte flashfxp att connecta mot boxen. Har testat alla möjliga inställningar och ip mm. Hittar ingen SAVE&EXIT som det står att man ska trycka på så jag börjar misstänka att inte boxen fattar vilken address den ska ha tack vare detta. Någon som vet?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    22
    du menar att du har ett chip men du har inte lagt in superdisc.... du menar att du sak connecta med super disc skivan som dash?? jag vet inte om det går men om det går så sak du se till att ha lika ip på boxen och pcn och inte ha några brandväggar elle nån sån skit..... sp 2 kan klödda till det också...... men du behöver inte ta en backup innan du lägger inh superdisc...... se bara till att det super discen e ver 3.7.4 eller nån med en treje siffra för det är hempulade verisioner som kan vara dåliga...... det är onödigt att ta en backup på det man har på xboxen innan för det finns kvar efter ijnhstallationen....... och sen vet jag inte om du kan använda ftp när du bara bootar från super discen...... lycka till

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Que ?????????? nice förklaring.
    Ladda hem SD 3.7RC8.
    Jo man kan FTP till Xboxen när man satt in en SD.
    Jag brukar göra så att jag packar upp SD ISOn med ett XISO program.
    Lägger in min egen bakgrund + inställningar som jag vill ha tex ip nr osv, osv. Packar ihop den igen med ett XISO program.
    Bränner den med Alchohol 120%.
    Sätter i den i boxen.
    Aktiverar chipet.
    Bootar med den CDn i DVDn.
    Nu kommer jag åt den med FTP program, tar en backup på C.
    Installera hela SD3.7RC8.
    Last edited by pege63; 2004-12-01 at 10:16.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    22
    coolt.... det viste jag inte att man kunde göra.....

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag gjorde det hela mycket enklare och körde avalunch direkt från SD och voila så funkade hela FTP historian. Jag kom på mig själv där igår och insåg att anledningen till att man inte kunde spara inställningarna var att jag körde från skivan. Men med avalunch funkade det som sagt direkt från skivan, och så kopplade jag upp med FlashFxp från datorn. inga problem

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Som sagt alla goda råd e bra utom dom dåliga heter det ju
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •