Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Plombering på spel?

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0

Plombering på spel?

Om man nu köper ett playstation 2 spel från någon affär och ångrar sig? Är det kört då eller kan man lämna tillbaka spelet och få pengarna tillbaka?
    /Nyfiken

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Självklart så får du det inte då skulle ju alla kunna kopiera spelen och sedan lämna tillbaka, varför skulle plomeringen annars finnas.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0
    Det här är väldigt konstigt, i många andra länder så har man öppet köp på spelen, man kan lämna tillbaks dom om man inte gillar dom.
    En anledning till piratkopiering i Sverige?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    GAME butikerna erbjuder öppet köp på spel man försiktigt testat hemma, men dom nekar kunder som sätter det i system.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0
    I USA eller om det var UK tror jag man har typ en vecka på sig. Jaja, det skulle väl knappast gå att införa i Sverige, men jag tror inte det är nått som dom större kedjorna överväger heller.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    både game och eb games har väl en veckas ångerrätt på sina spel fast det gäller inte onlinespel

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Om man är ute efter att piratkopiera så kan man lika gärna hyra spelen i en hyrbutik & sedan lämna tillbaka dem.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av don_tomas_o
    både game och eb games har väl en veckas ångerrätt på sina spel fast det gäller inte onlinespel
    GAME o EB GAMES har 10 dagars "öppet köp" men det gäller bara konsoll spel.
    Inga PC spel bytes tillbaka, och det har med att det oftas följer med en CD nyckel som då är unik för att spela på nätet.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner