Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: bråkande laser

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question bråkande laser

    Jag köpte ett begagnat ps2 av en kompis förra veckan, han sa att det var nåt problem med lasern, men att han inte visste vad. Köpte det för kompispris så det är ingen fara. Men, jag tänkte att jag skulle hitta på nåt med denna ps2a... Frågan är då vad? Är rätt ny på ps2, men kan en hel del om xbox, så vad jag hade i tanken var först lära mig chippa ps2, men kom på att jag kan inte testa att det funkar eftersom jag inte har en laser som funkar som den ska.

    Har läst lite diffust om att sätta in hårddisk i dom, hur funkar det? Är det "vanlig" p-ata disk som man sätter in i expansionssloten eller vad? Går det att göra om man sitter bara med en disk och en ps2, inte har möjlighet att använda dvd'n till något?

    Finns det nåt liknande xbox-scene.com, fast för ps2? Det hade varit guld

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ett litet tillägg, har testat med musikskiva nu, och det funkar utmärkt... Antar att jag kan kasta lasern åt skogen, men jag vill veta vad jag kan göra med ps2an?

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Eftersom den läser musikskivor så kan du med säkerhet köra spel på cdskivor och därmed också boota HD loader. Då kan du använda den med nätverksadapter och en helt vanlig IDE (P-ATA) hårddisk.

    Sitter själv med en kompis PS2a v9a med kass DVD-laser men CD-skivor går utmärkt.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Oh, trevligt! Ska genast kolla upp vad det går att få tag i osv. Perfekt med grejer att göra lagom till helgen

    edit: det räcker alltså med en sony original nätverksadapter och en hdd-loader? Då kommer jag ju riktigt billigt undan.
    Last edited by slobed; 2004-12-03 at 23:24.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Du kan även köra det nya HD Advance eftersom man får både en CD & en DVD-skiva.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Då har jag bara en fråga kvar, tror jag... Behöver man modchippa för att göra det här??

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Nope, det enda du behöver chip för är när du vill installera backuper via PS2an, vilket inte kommer vara aktuellt med en felande laser. Du kopplar disken till datorns IDE-kabel eller en extern USB-låda och för över spelen med programmet WinHIIP som du även kan använda för att formatera disken till PS2ans filsystem.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jisses, du är underbar! Woho, här ska handlas.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •