Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Lyckas inte flasha biosen... Hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Lyckas inte flasha biosen... Hjälp!

    Hej.
    Jag har lött in ett SUPER aladdin live+ i en krysslåda V1.6.
    Nu till problemet, hur gör jag för att lägga in M8_16 biosen på chipppet? Jag misstänker att det kan vara ett fel på chippet / installationen för det som händer är följande: När man håller in power i typ 5s eller ngt så börjar ejektlampan blinka rött och grönt. När jag öppnar släden för att lägga i en skiva med biosen på så verkar det som om x-boxen startar om som vanligt...
    Ska det vara på detta viset?? Behöver man något annat på skivan förutom biosen för att det ska funka? Klockan verkar nollställa sig när man bootar om också... Har kollat runt på många andra trådar men jag blir inte klok på detta. HJÄLP!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Hmm skall du inte lägga in den nya BIOSen på boxens c: och sedan flasha den genom att välja flashverktyget i Evox menyn? Sen är det väll som du skriver att man skall hålla inne startknappen tills spelet startar för att kunna uppdatera BIOSet?

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Santa
    Hej.
    Jag har lött in ett SUPER aladdin live+ i en krysslåda V1.6.
    Nu till problemet, hur gör jag för att lägga in M8_16 biosen på chipppet? Jag misstänker att det kan vara ett fel på chippet / installationen för det som händer är följande: När man håller in power i typ 5s eller ngt så börjar ejektlampan blinka rött och grönt. När jag öppnar släden för att lägga i en skiva med biosen på så verkar det som om x-boxen startar om som vanligt...
    Ska det vara på detta viset?? Behöver man något annat på skivan förutom biosen för att det ska funka? Klockan verkar nollställa sig när man bootar om också... Har kollat runt på många andra trådar men jag blir inte klok på detta. HJÄLP!
    Du skulle köpt en programerare också kostar, bara 50 'pengar' om du köpt chippet på PsxCare, laddat ner IXIA, eller Aladdin's egen driver till programeraren, laddat ner M8_16 Bioset och 'write in' det i chippet med den driver du valt (Ixia eller Aladdins egen) men gör writningen 'TVÅ' gånger och verifiera också. 1:a gången man 'writar' får man ett error-meddelande men gör om 'writningen' igen och du slipper error-meddelandet.(han är inte så dum 'den där' KING PING). All heder åt honom. Prova och det kanske funkar lite bättre. Annars får du nog kolla dina lödningar.
    Lycka till..
    /Mister X

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har skaffat en programmerare nu. Händer inte mycket. Har gjort allt som man ska bl a BT till pin 25 på programmeraren, startat programmet (Aladdin Live Programmer) innan man pluggar i programmeraren osv.

    "NO DETECTED"

    Har haft programmeraren i datorn i ca 12h utan resultat. Finns det någon som har fixat det här problemet så är den personen vänlig om han/hon berättar hur man ska gå till väga.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Kan du inte flasha bioset från SYSTEM UTILS flash bios
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20
    Vad jag förstått från Aladdins hemsida och från alla problem med dessa "Super"-chip så är det olika programerare beroende på om du har Super eller vanliga... Du skulle lagt in en kommentar när du beställde, att du hade ett super chip.... Tror ingen har löst problemet men jag har inte kollat mycket på forumet på sista tiden....



    Tack MisterX
    Pease!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har löst problemet genom att jag har ett Aladdin Live chip med programmerare som kretsen gått sönder på och därmed så blev det kretskortet dedikerat till programmeraren. Aladdin Live och Super Aladdin har ju samma eeprom så det är bara att trycka ur kretsen ur Super och sätta i programmerar kittet! :-) Kan vara en idé om man monterar många.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20
    Jo precis den metoden har jag oxå använt mig av hitils men för dem som sitter där utan ett vanligt Live chip blire svårt :P
    Pease!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •