Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nätverket vill inte fungera med korsad kabel.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Angry Nätverket vill inte fungera med korsad kabel.

    Har ett problem som jag hoppas att nån kan hjälpa mig med.
    Jag har läst varenda nätverksguide jag hittat men inte fått någon lösning.

    Jag har ett Xbox v1.6 chippat med 160 Gb hårddisk.
    Har en dator med två nätverkskort, ett som jag ansluter till internet med och ett som var tänkt att använda till Xboxen.
    Om jag använder två vanliga nätverkskablar och en hub i mitten, då kan jag ansluta xboxen till datorn och föra över filer i ca 8-900 kb/s vilket låter ganska lite tycker jag.

    Problemet kommer när jag provar att koppla xboxen direkt till datorn med en korsad kabel, då säger datorn att den har fått kontakt, men det går inte att pinga eller ansluta med ftp. Varför?
    Jag har ju inte ändrat någon inställning, och kabeln jag använder funkar fint när jag kopplar ihop två datorer.

    Inställningarna jag använder:

    Xbox Avalaunch
    Ip - 192.168.0.3
    Nätmask - 255.255.255.0
    Gateway - 192.168.0.1

    Pc Win Xp
    Ip - 192.168.0.1
    Nätmask - 255.255.255.0
    Gateway - 192.168.0.1

    Min kompis kan koppla ihop sitt xbox med korskabel och han har inte upplevt liknande problem. Vi har även provat att koppla in mitt xbox till hans dator utan resultat.

    Kan någon hjälpa mig?

    Ursäkta mitt långa inlägg!
    JAG BLIR GALEN!!!

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    21

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Om du har HUB & det funkar varför då ansluta XBOX-PX med korsad kabel.
    Prova ta bort Gatewayn
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Belsebubben
    Trasig kabel månne?
    Nja, som jag skrev i mitt inlägg så funkar kabeln när jag kopplar ihop 2 datorer.
    Måste vara något annat fel.
    JAG BLIR GALEN!!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Om du har HUB & det funkar varför då ansluta XBOX-PX med korsad kabel.
    Prova ta bort Gatewayn
    För att jag har så låg överföringshastighet när jag använder hubben.
    Plus att jag bara har två nätverkskablar och en korskabel, så jag tänkte att jag skulle slippa koppla om kablaget varje gång.

    Ska testa ditt förslag och se om det funkar.
    JAG BLIR GALEN!!!

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Är det bara en 10MB HUB?
    El 10/100 HUB om du har denna så gör det varken bu el bä med korsad kabel pc-xbox.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Har också liknande problem .Kör med 2 närtverkskort ett till adsl och det andra till xboxen men får det inte att funka hittar inte xboxen!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pege63
    Är det bara en 10MB HUB?
    El 10/100 HUB om du har denna så gör det varken bu el bä med korsad kabel pc-xbox.
    Vet ej vad det är för hub. Köpte den för en hundring från polarens skrotlåda.
    Kan dock med säkerhet säga att det inte är en 100MB. Det går långsamt att nätverka mellan två datorer också så det är inte bara xboxet som felar.
    JAG BLIR GALEN!!!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av surfarn
    Har också liknande problem .Kör med 2 närtverkskort ett till adsl och det andra till xboxen men får det inte att funka hittar inte xboxen!
    Du kan väl säga till om du får det att funka.
    Jag ska fortsätta testerna ett tag till, om det inte börjar funka snart får jag väl nöja mig med min låga hastighet
    JAG BLIR GALEN!!!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Alltså kolla här för mer info.
    Jag HAR haft 2 nics i datorn innan, vad jag gjorde var att jag hade min ISP inställningar på den ena & på det andra lät jag allt vara tomt (DHCP) win xp skulle dela ut ip till det & det funkade alldeles utmärkt, när jag satte på boxen fick det ett ip av windows & pxn ett ip nr allt var frid & fröjd.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •