Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Hackande videosekvenser från HD'n.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Thumbs up Videosekvenser hackar med spel från HD'n.

    När jag kör spel från hårddisken så hackar ljud och bild på videosekvenserna. Spelet förövrigt funkar fint hittills. Kör jag spel från DVD-spelaren så funkar allt som vanligt. Har ett Ripper 3 inlött men kan det vara fel på någon lödning? Har kollat och det ser bra ut. Hårddisken är inte den senaste så den kanske är på 5400 rpm (kan inte kolla just nu), men skulle detta verkligen kunna vara felet?
    Läste någonstans att en del spel är dåligt konverterade från 60Hz till 50Hz...
    Någon som har liknande problem eller vet vad som är fel?
    Har ett PS2 V7...

    Problemet löst! Hårddisken måste vara Cable Select... Var övertygad att den skulle vara Master. Forfarande lite hack men inte som innan. Vissa videosekvenser funkar perfekt nu.
    Last edited by Sgt. Badass; 2004-12-07 at 20:36.

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Även om du har förbättrat det kanske spelen inte är 100% kompitabelt med HDLoader. Skulle dessuom vara bra om du skrev vilket/vilka spel det är när du har något problem.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av krapduude
    Även om du har förbättrat det kanske spelen inte är 100% kompitabelt med HDLoader. Skulle dessuom vara bra om du skrev vilket/vilka spel det är när du har något problem.
    Okej, på Onimusha 3 hackar intro 1 och 3 och sedan tror jag att en introsekvens på GTA San Andreas hackade. Men än så länge har jag inte haft några problem när jag sedan spelar. Kanske finns en annan tråd man ska skriva sånt här i...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Jag har själv haft lite problem med GTA: San andreas i video sekvenserna.... dom hackar inte men ljudet är inte riktigt synkat med videon. Det är dock bara ibland. Kan ha med att HDLoader inte stödjer just det spelet till hundra procent. Jag har inga problem med andra spel.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •