Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Felkod 13

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0

Felkod 13

Tjenix!

Har ett litet problem med min box med ett aladdin lcd chip i.. Skulle installera om evox igår, dock så får jag bara felkod 13 efter installationen, bootar jag med chippet igång så startar evox och försöker jag boota normalt så får jag felkod 13..

Hd'n är låst samt xboxdash har rätt namn!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

Stoppa i SD installera om MSdash
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Har gjort det ett antal gånger, men icke...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Installera om Msdash sedan evoxdash igen se om det hjälper
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    Testat det åxå, men ingalunda.. Samma strul..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Vad har du för bios & vilken SD använder du dig av?
    Kan du boota fr SD & köra den som vanligt?

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    0
    evox m8 bios lr va det nu hette, testat med console disc samt slayers evox disc... Samma strul.. Även testat att clona polarns c disk men icke..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    vad är det för en SD installation du använt dig av?
    kolla här vad för filer som ska ligga på C:\ ser du inte sidan slå enter igen för att ladda sidan igen.

Tydligen laddas inte din evoxdash.xbe

kolla om det pekar på MSDashBoard= "c:\xboxdash.xbe" i ini filen

Prova med att döpa om xboxdash.xbe till msxboxdash samt evoxdash.xbe till xboxdash.xbe ett gammalt knep som gällde för gammla SD, men prova & se.

Men skriv på ett papper på vad du gör så du kan ändra tillbaka sen igen om det inte funkar.

Annars kan man ju prova att formatera C: sedan installera om msdash & sedan evoxdashen igen, gjorde du ingen backup på din C i xboxen vid SD installationen, då har du en backup på xboxens C:\Backup
    Last edited by pege63; 2004-12-03 at 11:02.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner