Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Spiderchip....

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Spiderchip....

Hej!

Jag har funderat på att införskaffa detta chip. Men innan så vill jag veta vad detta chip klarar av. Tittar man på tillverkarens hemsida så står det inte så mycket.. Så vilka "feature" klarar detta chip?

Tacksam för hjälp....

/Mikael

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Chippet är avsett för lödfri montering och har plats för 1st 256K bios. Det har en strömbrytare för att kunna stänga av chippet så att boxen startar från originalbios istället.

Övriga finesser är inte specifika för detta chip, utan beror som för alla andra chip på vilket BIOS du använder och vad du installerar för program på din hårddisk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av CaptainMike
    Hej!

Jag har funderat på att införskaffa detta chip. Men innan så vill jag veta vad detta chip klarar av. Tittar man på tillverkarens hemsida så står det inte så mycket.. Så vilka "feature" klarar detta chip?

Tacksam för hjälp....

/Mikael
    Kolla så att alla via-hålen är öppna på moderkortet, finns en del kort där hålen är igensatta.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen

/M

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    fortsättningsfråga på igentäppta hål..
    jag har lödat in ett chip som inte funkade, nu tänkte jag köpa ett spiderchip, men jag undrar om trådändarna på spiderchippet är lödvänliga eller måste jag byta ut "benen" mot vanliga kablar?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    glöm min fråga, det är ju pogopins på chippet, jag har ju redan lött dit en pinheader så det funkar ju inte så bra med spider... 8-(

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner