Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: rmvb.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    rmvb.

    Hej!!
    Jag undrar om hur man spelar upp rmvb (RealOne Filer) filer på sin xbo x.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    <pictureextensions>.png|.jpg|.jpeg|.bmp|.gif|.ico| .tif|.tiff|.tga|.pcx</pictureextensions>


    <musicextensions>.nsv|.m4a|.flac|.aac|.strm|.pls|. rm|.mpa|.wav|.wma|.ogg|.mp3|.mp2|.m3u|.mod|.amf|.6 69|.dmf|.dsm|.far|.gdm|.imf|.it|.m15|.med|.okt|.s3 m|.stm|.sfx|.ult|.uni|.xm|.sid</musicextensions>


    <videoextensions>.nsv|.ts|.ty|.nfo|.strm|.rm|.rmvb |.m3u|.ifo|.mov|.qt|.divx|.xvid|.bivx|.vob|.img|.i so|.pva|.wmv|.asf|.asx|.ogm|.m2v|.avi|.bin|.dat|.m pg|.mpeg|.mp4|.mkv|.avc|.vp3|.svq3|.nuv|.viv|.dv|. fli</videoextensions>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    ursäkta mig men jag förstår inte. :P im noob....

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Ankarsrum
    Inlägg
    196
    Respekt
    22
    Om taggarna i "xboxmediacenter.xml" som ovan så är det bara att spela på. Under <videoextensions> ska ".rmvb" finnas. Dock utan " "

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    joo det står att rmvb e med fast jag hittar inte filen från xbox media center....

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    som sagt XBMC stöder följande filer:
    <videoextensions>.nsv|.ts|.ty|.strm|.rm|.rmvb|.m3u |.ifo|.mov|.qt|.divx|.xvid|.bivx|.vob|.nrg|.img|.i so|.pva|.wmv|.asf|.asx|.ogm|.m2v|.avi|.bin|.dat|.m pg|.mpeg|.mp4|.mkv|.avc|.vp3|.svq3|.nuv|.viv|.dv|. fli|.rar|.001</videoextensions>

    så du behöver inte leta efter dom alls (XboxMediaCenter.xml) bara spela på
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •