Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: ANG, hemsidan.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21

Thumbs down ANG, hemsidan.

Tycker att hastigheten på www.psxcare.com är under all kritik.
    Hansi, är det inte dags att uppgradera servern eller linan snart???

Testa med tex. Fsdata som webhotell istället eller något annat.
    Att jag just nu valde fsdata som exempel är pga min egen erfarenhet av dessa, mycket god service, bra hastighet, osv...

Annars tycker jag bara att ni ska kämpa på... :P

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, vi kör hela siten på en enda 3GHz server med dubbla 15000rpm scsi-diskar och 1GB RAM. Jag tror det är dags att flytta mysql-servern till en egen server, skall beställa en dual xenon med 2GB RAM och flytta allt utom mysql till den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Hehe, så kan det vara...

Rätt tungt belastad då

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Du har möjligtvis inte funderat på om det kan vara så att internetkapaciteten är det som är flaskhalsen i det hela???

Ibland går det utav bara F*n och ibland är det helt dött...

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Haninge
    Respekt
    0
    Hm.. vad är det för OS/webserver du använder?
    Har svårt att tro hårdvaran skulle vara ett bekymmer då det du nämner lätt bör klara av jobbet.
    Körs det på MS plattform så skulle jag starkt rekommendera IIS 6, då prestandan mot version 5 i många fall ökat med över 100%.

Vore intressant att höra vad som gjorts sedan Aug 2000, då hansi svarade på detta, ty prestandan är ju idag upp o ner.
    Ibland är det tvärstopp

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Humz... 2000??? troligen bara felaktigt inställt datum för jag skapade inlägget... :P för bara någon vecka sen...
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det verkar vara mysql:en som inte orkar med. Jag har trimmat inställningarna en del och det har blivit bättre, men det lär inte bli riktigt bra innan den hamnar på en egen server. Och att ha flera dedikerade servrar stående i webhotell blir faktiskt rätt dyrt så det blir till att beställa en seriös lina till vår nya lokal istället. Då kan vi strössla med servrar så att mysql, forumet, webshoppen och mailen får varsin burk.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    SÅDÄR nu lyckades jag sparka till sqlservern ordentligt och sparade in 50 lax på på att slippa köpa ny server.

Jag hade missat en av logg-tabellerna till webshoppen som tydligen hade blivit ALLDELES för stor, samt en tabell som blivit skadad.

Nu snurrar allt på som det borde.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    Tycker att du borde göra så att man kan göra 1 sökning var 15e sekund.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, det kan jag ju göra nu när servern fungerar som den skall igen.

ni två bara svamlar man kan fortfarande bara göra en sökning var 30e sekund tills
    This forum requires that you wait 30 seconds before submitting another search. You have 11 seconds to wait before another search will be allowed.
    roligt eller hur
    403 11 GÖTEBORG
    www.sweclockers.se
    x
    här har vi en lite malgroda

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, vi har alltid haft 30 sekunder som gräns. När sql:en strulade ändrade jag till 120 sekunder.

Haha, tror inte det spelar så STOR roll hur bra datorn är, utan vilken lina den ligger på ^^

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det beror ju på om siten kräver mycket bandbredd (downloads osv) eller om den genererar många sql anrop (forum med tusentals samtidiga besökare) och därmed anstränger processor och hårddisk mer än nätverket.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Jo, iofs kan det vara så, men det är lite klent ändå...
    Tar vi och tittar i forumet där det med säkerhet är mest aktivt folk hela tiden...

Citat från förstasidan.
    Mest antal användare online nånsin var 231, 2004-10-03 den 07:13.
    Hansi snacka inte om tusentals samtidiga besökare... Du tänker för mycket lunarstorm :P
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det var bara ett exempel.

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    21
    Okej, jag klagar inte då jag inte varigt speciellt aktiv här på forumet på det sista.
    På den tid jag har lagt här har det varigt helt okej fart, i jämförelse med innan då det gick riktigt riktigt TRÖGT, att till och med sidan timeade ut.
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du hade sett hur mysql tabellerna mådde så hade du haft största förståelse för den stackars webservern :-)

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner