Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hur gör man image/backup till PS2hdd på PCn

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Unhappy Hur gör man image/backup till PS2hdd på PCn

    Några tycker kanske att man ska leta efter svaren..... och tro mig. Jag har letat men finner inte allt så att det ska funka... HJÄLP!!

    Mitt önskan är att kunna spela backup/orginal spel från min HDD i PS2 konsollen.

    Hur går man till väga för att föra över ett PS2 spel backup/orginal från PCn till PS2an(sätter i HDDn i PCn)?
    Jag har:
    *PS2
    *DMS3+ chip
    *Nätverks adepter
    *200 GB HDD
    *HDAdvance
    Har även Nero, WinHIIP V1.6.3

    Jag har formaterat min HDD i PS2 konsollen med HDAdvance. Så jag hittar den med WinHIIP när jag sätter den i min PC. Jag förde över ett orginalspel från PS2:s cd men det spelet funkar inte från HDDn.

    Hur gör jag när jag ska göra en image i nero från en backup DVD och sedan få den på rätt sätt till min PS2 formaterade HDD via WinHIIP V1.6.3????

    Hur får jag sedan igång det i mitt PS2??
    (Jag vet att man ska använda HDAdvance skivan i alla fall och välja vilket spel man vill köra i listan som kommer upp)
    Man kan tydligen starta i olika "mode 1 2 eller 3" ???

    Hoppas någon har ork att hjälpa mig
    Last edited by al2; 2004-12-02 at 19:40.

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    har du provat att starta dem med olika modes på??? tryck på select och välj

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Nej det har jag inte.. Men jag har läst att man kan göra det och ska göra det med HDAdvance.

    Men jag har inte lyckats göra en image på rätt sätt (troligtsvis) som jag sedan kan föra över till PS2:s HDD via Pc:n.

    Vilket program ska jag göra en image med och hur ställer jag in programmet. Hur ska jag sedan på rätt sätt föra över image filen till HDD:n??

    Sedan kan jag ju prova med olika modes på PS2:an när jag ska försöka starta spelen genom att trycka på "select" innan (har jag läst).

    hoppas jag får fler svar

  4. #4
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    jag antar att du kan använda dvd decrypter till att skapa en iso som du sen kan lägga in via winhiip.. jag har inte provat själv så jag är inte säker. varför lägger du inte in spelen från skivorna direkt till hd:n annars?????

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jo jag har bara haft 2 IDE platser på min IDE kabel. Så jag har fått växla mellan DVD läsare och PS2:ans HDD. (då den andra platsen har varit min HDD med operativsystem)

    Men ska prova med det idag då jag nu fixat en IDE kabel till!!

    Hoppas det funkar idag.....

  6. #6
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    21
    du kan även lägga in spel utan att göra om filerna till iso om du trycker på add cd/dvd i winhiip

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Talking

    Jo nu kan jag det... Men innan så hade jag inte 3 utag på IDE kontakten och då blir det svårt. Var tvungen att växla mellan DVD läsaren och PS2 HDDn. Men nu är det löst.. Tack för hjälpen ändå!!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •