Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Chippet startar inte, Aladdin live super

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Chippet startar inte, Aladdin live super

Tjena!

Hämtade ut mitt Aladdin live super från posten idag. Åkte och köpte en xbox 1.6 clear, tillverkad 20 augusti tror jag det var.
    Har lödat enligt instruktionerna och alla lödningar verkar bra, inklusive extralödningarna på undersidan av kortet. Men när jag startar upp boxen så laddar inte chippet, dvs man ser ingen Evo-x logga i vänstra hörnet. Istället startar x-boxen som vanligt med vanliga menyn oavsett hur länge startknappen hålls in. Chippet lyser blått, som det skall antar jag? Testade att dra D0 från moderkortet och sätta fast under en moderkortsskruv. Då startade boxen om 3 ggr innan den till sista startade fast utan bild. Lampan blinkar grön-röd. Kan det vara så att chippet jag köpt från psxcare kan sakna BIOS?

Har lödat en 1.1 och en 1.4 med aladdin tidigare och då har det gått som smort.
    Någon som har lite tips? Samtliga kablar är alltså lödda L1 L2 BT D0 osv samt lpc på undersidan.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Har beställt en Super Aladdin live programmerare nu iallafall, får lägga in bios via den. Tråkigt med sant. Så då är det bara att vänta.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner