Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PS2 CD Image till DVD hur?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    PS2 CD Image till DVD hur?

    Hej ,jag har ett problem, och hoppas att ni kan hjälpa mig, jag har nämligen tankat ned et spell, som hetter Airblade till playstation 2, och filen är ungefär lika stor som en 700 mb cd r/rom skiva, vad jag mu undrar är hur kan jag bränna denna bin och cue file till en DVD skiva istället?, jag försökte bräna med nero men fick ett medelande om at jag inte kund bränna deta formatet till en dvd, är deta då omöjligt at få över spelet till en dvd, för jag har bara genomskinliga CD r skivor, och vill inte riskera at förstöra mitt playstation 2.
    tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Du kan inte bränna CD-iso till DVD. Har du genomskinliga CD-skivor, alltså har du ingen lagringsskikt i skivorna då eller.
    Köp ej genomskinliga CD-skivor då t.ex. Verbatim, cdr-skivorna kostar ju bara någon krona styck nu för tiden.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej tack för att du svarade! Ok då fick jag svar på det, Och vist har du rätt idet cd R skivor är ju billiga nu för tiden,men jag brukar köpa dena sortens CD r skivor ,dom funkar ju utmärkt till allt annat, märket är "Fujifilm"
    700 mb skivor, men det är inte så enkelt att hitta Ogenomskinliga skivor överallt, man vill ju inte köpa en bunte skivor som man tror funkar bara för at dom ser ut att vara Ogenomskinliga, men skal det smaka får det väl kosta, tack för hjälpen iallafall

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Vad menar du med genomskinliga skivor? Har du tryck på ovansidan så är de ju inte genomskinliga. Har Fujifilm skivor på jobbet som backup och de har ju tryck på ovansidan där det står Fujifilm och silverfärgade på undersidan, kanske är de lite grönaktiga.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •