Jag sitter med det lustiga problemet att jag vill installera ett pc spel i en pc, så det har egentligen inget med xbox att göra, förutom det faktum att jag vill använda xboxens dvd till att läsa in spelet. Då ingen skiva krävs för spelande, behövs det bara vid installationen, eller helst möjligheten att skapa en image fil eller att kopiera över filerna direkt till pcn.
Problemet är alltså att PCn i fråga inte har en Dvd rom, utan bara en brännare. (Jag har bara spelet i dvd utgåva)
Jag tänkte då att jag kunde använda xboxens dvd över nätverket men den insisterar på att skivan är tom, eller i vissa program står det, unknown. Jag antar därför att xboxen inte kan läsa av dvd skivans innehål, för det gick inte ens med dvd2xbox eller qvix
Finns det något program som klarar av detta, eller är det i värsa fal möjligt för mig att installera xboxens dvd i en pc, eller är det inte möjligt/stor risk?
Edit; Tagit reda på att det är stört omöjligt/väldigt svårt att modda in xboxens dvd i datorn pga en massa skäl, men finns det ingen mjukvara som kan läsa pc dvd (data inte film) i xboxen?
Bookmarks