Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: PC Dvd oläsbar? XboxDvd I PC..möjligt?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Stockholm Sweden
    Inlägg
    34
    Respekt
    21

    PC Dvd oläsbar? XboxDvd I PC..möjligt?

    Jag sitter med det lustiga problemet att jag vill installera ett pc spel i en pc, så det har egentligen inget med xbox att göra, förutom det faktum att jag vill använda xboxens dvd till att läsa in spelet. Då ingen skiva krävs för spelande, behövs det bara vid installationen, eller helst möjligheten att skapa en image fil eller att kopiera över filerna direkt till pcn.

    Problemet är alltså att PCn i fråga inte har en Dvd rom, utan bara en brännare. (Jag har bara spelet i dvd utgåva)
    Jag tänkte då att jag kunde använda xboxens dvd över nätverket men den insisterar på att skivan är tom, eller i vissa program står det, unknown. Jag antar därför att xboxen inte kan läsa av dvd skivans innehål, för det gick inte ens med dvd2xbox eller qvix

    Finns det något program som klarar av detta, eller är det i värsa fal möjligt för mig att installera xboxens dvd i en pc, eller är det inte möjligt/stor risk?

    Edit; Tagit reda på att det är stört omöjligt/väldigt svårt att modda in xboxens dvd i datorn pga en massa skäl, men finns det ingen mjukvara som kan läsa pc dvd (data inte film) i xboxen?
    Last edited by farsight; 2004-12-04 at 03:16. Anledning: Ny information

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Är spelet brännt på en DVD & du bara har en CD-+R/RW brännare kan du glömma allt, men har du en DVD-+R/RW brännare är det inga problem.
    Xbox DVD läser endast XBOX filer & Music.
    Du kan ju tetsa att göra spelet till en Xiso med ngn xboxisotool program se om det går att FTP över till PC sen.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    En beg dvd rom lär du hitta för 50-100 spänn

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Fanns någon liknande fråga här på forumet för ett halvårs sedan om jag inte minns fel. Tror att jag testade att läsa en pc-dvd i xboxen och d var inga problem. FTP:ade (alt. smb med XOS kommer inte ihåg) och kopierade över allt bara.
    edit: använde FTP med xbmc så va d. Varför skulle inte boxen kunna läsa pc-dvd, är ju samma filssystem som när du bränner en skiva med filmer/musik på.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    testade igår boxplorer klarar inte läsa data skivor, inte heller DVd2XBOX, men med XBMC filhanterare gick det bra
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •