-
får tomma listor på XBMC
har nyligen installerat XBMC på min xbox med hjälp av ftp. Har redan xbmp men vill ha xbmc för att se flera typer av filmer. hursomhelst så när jag skulle gå in i XBMC från min xbox så fungerade det, men problemet är att själva menyerna i programmet är tomma. dvs de finns listor men inget står på dem.
Vad kan problemet vara?
hjälp....
-
Kolla att "xboxmediacenter.xml" stämmer, annars prova en annan version.
-
Det är nog din strings.xml som är det är fel på. Den ligger i xbmc/language/[språket du kör].
-
...vad ska jag göra då...
jag tror det ni sa om strings stämmer
det stod såhär när jag försökte se den:
Det går inte att visa XML-sidan
Det går inte att visa XML-indata med formatmallen XSL. Korrigera felet och klicka sedan på knappen Uppdatera eller försök igen senare.
--------------------------------------------------------------------------------
Ett ogiltigt tecken påträffades i textinnehållet. Det gick inte att behandla resursen file:///C:/Program/DC++/Downloads/xbmc/xbmc-2004-01-02/language/Swedish/strings.xml. Rad 24, Position 16
<value>Inst
hur ska jag fixa felet?
-
Den säger så eftersom å,ä & ö inte finns i teckentabellen...
Men jag provade just att ladda ner svensk (jag kör alltide engelska så jag har inte stött på det problemet förut) och det funkar i XBMC...
Pröva ladda ner svenska strings.xml igen.
Gå till http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.p...=date&view=log och högerklicka på download vid 1.67 och spara som strings.xml. FTPa över och testa igen...
-
jo, jag skulle t.om. hellre vilja köra på engelska, men är det ok om jag då lika gärna skulle ta bort alla mappar för språk förutom engelska, och sedan ftpa över xbmc mappen till boxen? skulle den fatta?
-
-
nähepp, jag får samma problem igen fastän jag endast har engelska. Det måste troligen vara xbmc Xml filen som det är problem i, men jag vet inte hur jag ska göra så att det funkar. Jag har installerat XBMC i F/apps/XBMC, ska jag installera det någon annatsans eller vad ska jag göra..
Tack i förväg..
Behörigheter
- Du får inte starta nya diskussioner