Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: ny hd till xbox. alt. istället för superdisc?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

ny hd till xbox. alt. istället för superdisc?

tjohej!

har införskaffat mig en ny 200 gb till min xbox 1.6 och har lite rpoblem med att få igång det.

alla snackar om att man måste använda sig av superdisc men det har jag förbannat svårt att få tag i. på dc är det omöjligt bland alla idits på xbox-hubbarna som har 40 uploads med sin 0.5-upload. sen så är det väl olagligt också och därmed inte aktuellt antar jag.

det måste väl finnas nåt annat alternativ, ett gratis alternativ som är nerladdningsbart från en hemsida eller ftp-server med snabb uppkoppling. jag tycker det kvittar om det är massa program osv jag vill bara få in diksen i xbox:en och börja spela.

går det att formatera disken rätt i min pc med något smidigt program?

xbox:et är ett 1.6 och disken en seagate 200 gb.

tack på förhand, hoppas på snabba svar nu

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    sådär vips allting e fixat nu. ett tips är ju att använda cd-rw-skivor istället för cd-r

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    hur löste det sig då?

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    jag använde mig av cd-r istälelt för cd-rw, och läsaren klarade tydligen inte av att läsa cd-r. körde superdisc (ooops) och nu funkar allting prima

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Men hur fick du plats me superdisc på en cd-rw? Har beställt samma hårddisk som du (tror ja). Men jag vill verkligen ha en dvd+r eller cd+rw som funkar i min xbox för att kunna köra superdisk. (min brännare klarar tydligen bara att bränna +)

Till nån som vet. Vad är skillnaden på orginalsuperdisk och den lilla , (lite)???
    HEJA DIF!!!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    LITE= utan EMUS
    FULL= Med EMUS
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Hur ställer man in hårddisken som MASTER eller CABLE SELECT? Ska man bränna på en cd-rw eller dvd-r? vad e bäst..

och måste man formatera en hårddisk i datan först. eller är det bara å stoppa den i xboxen å sedan formatera den me hjälp av superdisc?
    Last edited by AceCod3r; 2004-12-09 at 17:39.
    HEJA DIF!!!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Hårddisken ska stå som cable select och sen formaterar du genom superdisc

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    visst är det bara att ladda hem superdisc i (rarformat) i senaste formen från dc, sedan packa upp den och sedan bränna den iso:n som image via nero???

Undrar eftersom sista punkten inte funkar för mig. Jag försöker bränna ner iso -filen som image på en verbatim dvd-r. Det sstår däremot att ja behöver en cd-rw. Går alltså inte å bränna. KAn de vara fel på iso-filen , eller varför i helvete blir det så!?
    HEJA DIF!!!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner