Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Allmän hjälp SmartXX

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Allmän hjälp SmartXX

    Hej!
    Jag har chippat min egna xbox förut och nu hjälper jag en kompis, men det visade sig att han har en box tillverkad i Agusti 2003 i kina, dvs, troligtvis en 1.5a.
    När vi installerade chippet enligt www.smartxx.com's manual, utan att ansluta ground och 3.3 V som ska vara specefikt för Xbox 1.5 startade xboxen som vanligt till MS Dash och chippet var tydligen inte inkopplat. Därav drog vi slutsatsen att det var en 1.5a vi hade att göra med och kopplade in ground och 3.3 på LPC-porten via SmartXX chippet. Nu när vi startar upp xboxen låter det som om att den ska starta i en sekund, sen varvara fläkten ner, låter som den ska starta i en sekund och fläkten varvar ned (båda två gångerna under blinkande grön lampa) och sedan startar den igång men visar bara svart på skärmen och lampan blinkar rött och grönt.

    Enligt en guide på SmartXX's hemsida är "a success a SmartXX OS boot screen", och att allt annat är fellödning, men eftersom chippen köpta från PSXCARE (några dagar sedan) inte är flashade med något BIOS så kanske de blinkande röda och gröna visar på att det inte finns något bios?

    Kortfattat:
    1. Hur flashar man ett SmartXX bios från där jag är nu? (Med en röd-grön-blinkande lampa och svart skärm?)
    2. Vilka bios är nyast till en xbox 1.5 (antar att det är samma som till 1.0>1.5 men ≠ 1.6).

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Update:
    Har sökt lite på forumet och kommit fram till att jag ska ha X-ecuter 2 4983 06. Är lödningen fel när det blinkar rött och grönt? Är det bara det att chippet inte har något bios? Chippet lyser blått och rött i alla fall och det fraggar med svart skärm.

    Har även testat att ta ut chippet helt (lött bort d0an också) och då startar xboxen som vanligt till MS Dash.

    Sidofråga: Ska man komma till SmartXX OS eller nån meny eller något direkt när man stoppat i chippet och lött rätt eller måste man få in ett bios under tiden man har en svart skärm?
    Last edited by Spiken-; 2004-12-04 at 20:01.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    533
    Respekt
    22
    Du ska få upp en bootmeny när du startar din XBox!
    Kolla samtliga lödningar så du har kontakt överallt!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •