Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: 80.0Gb Seagate Barracuda

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question 80.0Gb Seagate Barracuda

    Jag har en hårddisk med 2mb cache och jag undrar om det är tillräckligt för en ps2, och den passar perfekt med nätverksadaptern, specifikationerna finns här under.


    Anslutning: IDE
    Buffertminne: 2 MB
    Rotationshastighet: 7200 rpm
    Storlek: 3,5"
    Söktid: 8.5 ms

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Har ingen betydelse vilka specificationer disken har huvudsaken det är en P-ATA disk. Den kommer att funka utan problem, hade själv en Seagate Barracuda IV 80gb förut och den funkade fint.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Men ska hårddisken vara inställd på slave eller master, eller ska man ta bort jumpern helt och hållet?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har hittat alla inställningar så ni behöver inte svara

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    hej det e så att jag har en ps2:a och nu undrar jag vad man behöver för att installera en hårdisk i den?? jag vill kunna andvända den så att jag kan föra över filmer musik och spel från pc till ps2.. vad behöver man ha för chipp för att kunna se på filmer och spela spelen på ps2:an som jag överfört???

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    den ska vara på MAster

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av däcket
    hej det e så att jag har en ps2:a och nu undrar jag vad man behöver för att installera en hårdisk i den?? jag vill kunna andvända den så att jag kan föra över filmer musik och spel från pc till ps2.. vad behöver man ha för chipp för att kunna se på filmer och spela spelen på ps2:an som jag överfört???
    Måste du spamma forumet med dina inlägg? Det finns redan flertal trådar om detta samt klistrade trådar så det är bara att läsa sig till det.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •