Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4

Jag hade problem med mitt bios innan (M8) att jag inte fick tillgång till hela min hd-kapacitet. jag hittade på outgrundliga vägar Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4-bios:en och testade den och nu verkar allt fungera perfekt.

men jag vet inte om några buggar? finns det inga siter med release-info osv för det följer ju aldrig med några nfo-filer till dessa xbox-filer.

har hört att det tydligen ska finnas nåt annat bios M8xxxxxxx med stöd för större diskar? det är inget jag har hittat på xbins iaf.

tack på förhand om någon vill ge svar på mina frågor.

//pontus

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du skall använda m8plus (m8plus_16 på en 1.6 xbox) som du patchar med senaste evtool.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    kan informera om att Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4 verkar funka fint.

skillnaden me´llan den vanliga m8plus_16 och Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4 då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Senaste evtool fungerar med m8plus
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    har m8plus IGR som standard? evtool är lite dumt gjort eftersom att det inte visar biosens inställningar korrekt om man laddar in en fil.. text visar den alltid IGR = C även om biosen inte har nån IGR alls

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    25
    Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4 bioset läser utav minnesinställningarna vilket krävs på nyare 1.6:er.

Skall tydligen vara ngt tjaffs om minneskvalitet o hastigheter mm.

Fast nyare M8 kanske oxå gör detta? dom äldre hade problem med det iaf, då frös boxen under flubbern eller så startade dom inte alls.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner