Tjena.
Fick i veckan ett DMS3+ chip i brevlådan från er på psxcare. Och då hade jag förberett mig litegrand genom att kika på DMS3.com's forum samt detta forum angående installationserfarenheter och demontering.
Hursomhelst så installerades chippet på "original" platsen vid stora "jordpunkten" finns. Kablarna drogs med nogrannhet så kort väg som möjligt, och utan att korsa varandra. (tejpades ner med dubbelhäftande kuddar mot mb.)
Efter nåra timmars pillande (ja, jag satt kvar på jobbet med antistatmatta o weller lödstation o microskop) så var det dags att slå igång o testa.
Tyvärr så möttes jag bara av en svart skärm...
Satte mig genast o testade om någon av chippets funktioner fanns närvarande. Nähepp, bara stealthmode gick in. Eject från standbyläge så kunde jag spela spel o kolla dvd's som vanligt.
Hmmm... Efter att ha kikat runt igen på nätet (bla frågat i er javachat) så bestämde jag mig för att löda om chippet, flytta det närmre bioskretsen.
(VanDrunen position)
Men fortfarande samma resultat.
[länk till sida där jag har senaste monteringen fotad http://web02063.prolocation.net/phpB...?p=21242#21242 )
Vad bör jag göra? Tips eller ideér?
Är/Kan chipet vara defekt?
jag har mailat er på psxcare om vilka möjligheter jag har. Vill ju att det skall fungera, och vet att jag varit noggran.
Bookmarks