Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med DMS3+ på V4 PS2

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Problem med DMS3+ på V4 PS2

Tjena.

Fick i veckan ett DMS3+ chip i brevlådan från er på psxcare. Och då hade jag förberett mig litegrand genom att kika på DMS3.com's forum samt detta forum angående installationserfarenheter och demontering.

Hursomhelst så installerades chippet på "original" platsen vid stora "jordpunkten" finns. Kablarna drogs med nogrannhet så kort väg som möjligt, och utan att korsa varandra. (tejpades ner med dubbelhäftande kuddar mot mb.)

Efter nåra timmars pillande (ja, jag satt kvar på jobbet med antistatmatta o weller lödstation o microskop) så var det dags att slå igång o testa.

Tyvärr så möttes jag bara av en svart skärm...
    Satte mig genast o testade om någon av chippets funktioner fanns närvarande. Nähepp, bara stealthmode gick in. Eject från standbyläge så kunde jag spela spel o kolla dvd's som vanligt.

Hmmm... Efter att ha kikat runt igen på nätet (bla frågat i er javachat) så bestämde jag mig för att löda om chippet, flytta det närmre bioskretsen.
    (VanDrunen position)

Men fortfarande samma resultat.
    [länk till sida där jag har senaste monteringen fotad http://web02063.prolocation.net/phpB...?p=21242#21242 )

Vad bör jag göra? Tips eller ideér?
    Är/Kan chipet vara defekt?

jag har mailat er på psxcare om vilka möjligheter jag har. Vill ju att det skall fungera, och vet att jag varit noggran.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har du kopplat in handkontrollen?

V4 brukar vara de grinigaste att få igång chippen på, du bör kontakta oss på telefon och få lite mer direkta råd från en av våra tekniker
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Och har du läst denna:
    http://web02063.prolocation.net/phpB...pic.php?t=2539

Ingen av de chip vi skickar nu borde iofs vara drabbade av det problemet, vi fick hem dom för bara någon vecka sedan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Tjena Hansi.

Jo jag har ju plöjt igenom faqen rätt noggrant, så jag har läst om det där med nån batch dåliga V1.8 or. (har bränt ner V2.3 o testat, men den reagerar inte på triangeln eller nån annan funktion förutom "stealthmode"-grejen.)

Har även läst det här med att ha joypad'en ipluggad, så den har varit i för jämnan.

Telefonsupport har jag också försökt mig på. Kändes som jag satt o ringde er hela tiden i fredags utan napp. Dom gånger jag kom fram fick jag prata med er telefonsvarare som bad mig testa igen om 10-15 minuter. (Men jag kan förstår hur det kan vara i juletid. =])

Jag har mailat er angående detta då det verkar vara det enda sätt jag skulle vara säker på att få svar om hur jag ska gå vidare. =)

Tips, eller finns det en hemlig "hotline" jag kan få tillgång till?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Smile

okej. har ju fått prata med era ps2 killar nu och det var rätt skönt att höra att "I have never got a DMS3+ to work on a V4 PS2." (Dino's egna ord.)

tydligen så rekomenderade han inte heller DMS4 åt mig, utan sa att dom V4'or han moddade så satte han helst i matrix infinity chippet.

så nu skulle jag vilja byta in mitt chip mot ett sådant. och tycker det är lite synd att ni inte tar upp de erfarenheter ni tydligen har hos era installatörer i forumet eller på hemsidan. (så hade jag såklart undvikit att beställa DMS3+ "för alla versioner PS2")

Hansi ,kan jag skicka in mitt DMS3+ chip och betala mellanskillnad för ett matrix infinity?

*edit* Kommer i håg då jag chippade mit PS1 me multi-x ni då sålde. Märkte det var en schysst firma då. Ni verkar ha behållt er kundvänlighet och jag vill tacka för ert förtroende !

Mvh Pzr
    Last edited by Pzr; 2004-12-06 at 11:05.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Thumbs up

Vill meddela Hansi & co att Matrix Infinity chippet fungerade direkt (efter installation av firmware på chippet.)

Enda skillnaden mellan de båda installationerna var punkten "c" på DMS installationen och "reset" på infinity.
    Reseterande kablage löddes endast bort från DMS3+ kortet och fast igen på Infinity kortet.

Har testat orig PS1, PS2 backup PS1, PS2 och DVD och allt fungerar. Har installerat "infinity manager" eller vad det heter. =)

Mvh Pzr (Emanuel), Uppsala

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner