Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Snälla hjälp, problem med min xbox.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Snälla hjälp, problem med min xbox.

    Det är så här jag överförde 2st N64 spel och 1 vanlig iso spel till min xbox (PC --> Xbox) Men när jag stängde av den och sen skulle sätta på den igen så stängs den av direkt!!! Jag håller inne knappen halv sekund för att chippet ska aktiveras men xboxen släcks nästan direkt, ibland jobbar den några sekunder men därefter, ja släcks. Men när den väl släcks så sätts den igång igen fast utan chip och Evo-X. Kommer in till de vanliga med de gröna och jag måste ställa in klockan bla igen, varje gång. Så hur löser jag detta? Något som vet? Har mitt chip går i sönder? Har jag fått viruz i min xbox?
    Snälla förklara tydligt, förstår inte så mycket på xbox och detta hära. Har bara haft den nu i 3veckor samt med chippet.

    Tacksam för all hjälp!

    MVH
    En rädd kille som vill ha en fungerande xbox igen

    *UPPDATERAT*

    Det är så här att jag får inte igång min xbox med chipet aktiverat. Så fort jag håller inne powerknappen så sätts xboxen igång men efter 2sek så slocknar den, men går till de vanliga gröna efter nån sekund, har nu provat med Powerdisc 3.7 och de gick ej. Händer samma sak. De kommer inte ens någon ruta upp. Någon som kan hjälpa mig?

    *UPPDATERAT*
    Last edited by Frantz3n; 2004-12-06 at 22:19.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2003
    Från
    stockholm
    Inlägg
    71
    Respekt
    21
    skramlar boxen om du skakar den lätt??? glapp i nån kontakt...trasig =) antingen det eller mjukvaruproblem ladda ner en superdisc o kör in o prova
    Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hmm, skramlar tror jag inte att den gör men ska testa de så fort jag har kommit hem... Superdisc? Vad är det, hur fixar jag med de? var får jag tag i de?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    det låter som att du har rört till rejält bland filerna....... men du skulle kunna ta ut hdn sätta den i datorn och formatera...... och sejn sätta den i boxen igen och köra på super disc........ superdisc kan du hitta på irc.....

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av wixia2
    det låter som att du har rört till rejält bland filerna....... men du skulle kunna ta ut hdn sätta den i datorn och formatera...... och sejn sätta den i boxen igen och köra på super disc........ superdisc kan du hitta på irc.....
    Var i irc? Jag har mirc. Ska jag gå in i Quakenet eller? Och vilken kanal?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13110
    läs denna så kan du inte misslyckas lycka till

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av wixia2
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=13110
    läs denna så kan du inte misslyckas lycka till
    De gick inte, om du kollar längst upp så kan du att de är updaterat.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Hmm.. Säkert nån dålig lödning till chippet.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    203
    Respekt
    20
    Med sötrsta sannolikhet är det biosen som har dött... flasha in ett nytt efter instruktioner till det chip du har.
    Hårddisken är det nog inget fel på och du har nog inte rört om bland några filer för då hade du fått ett service medelande med felkod att den inte hittar nån dashboard... Om boxen inte startar som du beskriver så är det bioset som är felet, eftersom annars skulle du iaf se den fina flubbern i början.
    Pease!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av KingPing
    Med sötrsta sannolikhet är det biosen som har dött... flasha in ett nytt efter instruktioner till det chip du har.
    Hårddisken är det nog inget fel på och du har nog inte rört om bland några filer för då hade du fått ett service medelande med felkod att den inte hittar nån dashboard... Om boxen inte startar som du beskriver så är det bioset som är felet, eftersom annars skulle du iaf se den fina flubbern i början.
    Hur kan den dö?
    Hur flashar man? Jag har ett Aladdin Advance Live. Något som vet en sida som de står steg för steg och var man kan tanka allt?

    Tack för alla svar!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Vad jag tror så behöver man bara ha skiva med BIN fil första gng man flashar sedan kan man nog använda Evoxdashens flash, iaf vad det så på de gammla ALLADIN.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Någon som vet en sida, hur man flashar bioset? Ni kan nå mig på msn Frantz3n@*******.com eller #r60.org @ quakenet. Ni kan även skicka en sida som där står hur man gör.

    Tacksam för allt!

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    jag är rätt säker på att det finns nån bra guide på xbox scene..... jag e inte säker men kolla... du kan ju även kolla här på forumet....

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    23
    Du bör först och främst kolla så att alla lödningar är ok. Det finns en programmerare för Alladin advanced Live att köpa för att programmera om bioset, det kräver däremot att du löder ur chippet igen (om du inte satt det med pin-headern, fast d0 måste ändå lödas loss)
    Eller så pillar du ut eeprom kapseln ur hållaren och skickar in den till PSXcare för omprogrammering.

    Superdisc kommer inte lösa ditt problem.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •