Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ingen bild

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Unhappy Ingen bild

Jag har chippat 2 boxar 1.6 med super aladdin live. Den ena funkar klockrent men det andra får jag ingen bil på när jag startar utan chipet (trycker snabbt på power). När jag håller inne knappen och startar med chippet fungerar allt som det ska. Någon som har en aning om vad det kan vara.

/Nitti

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Gjorde nyss en box åt en bekants, bekant som hade köpt ett Super Aladdin Live hos psx och den har samma problem. 8 gånger utav 10 startar den utan bild med chippet avstängt, har alldrig sett det fenomenet förut på ett Aladdin chip. Kan tilllägga att jag har gått igenom snart hela arsenalen av alla olika varianter på Aladdin chip som finns på marknaden och alldrig stött på detta fenomen.

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    21
    Testade att byta till ett annat Aladdinchip, Aladdin XT och då fungerade boxen som den ska. Det verkar vara lite halvskumma vissa av dessa Aladdin chip, kan Hansi säga något om vad det kan vara som orsakar detta problem just på Aladdin Super Live chippet? kan problemet ligga i CPLD koden. Förresten, mycket trevliga kablar som medföljer era chip, skulle man kunna få köpa 100m :-)

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Super Aladdin live

Citat Original inlägg av nitti
    Jag har chippat 2 boxar 1.6 med super aladdin live. Den ena funkar klockrent men det andra får jag ingen bil på när jag startar utan chipet (trycker snabbt på power). När jag håller inne knappen och startar med chippet fungerar allt som det ska. Någon som har en aning om vad det kan vara.

/Nitti
    Har samma problem.Jag har monterat flera Aladdin chipp men med Super Aladdin reder jag inte ut ? Kollat alla lödningar ,de är OK.
    Har provar flera bios men med samma resultat.
    Provade att starta (trycker snabbt på power)med ett chipp som var orginal från PSXCARE Super Aladdin (utan att byta bios) Då starta xboxen som den skall.Men jag vågade inte prova merän några sek,
    Är det någon som har ett bra försla på vadgöra.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jag hadde samma problem men la in bios evox.m8plus.16.137 så var de problemet borta

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner