tar dms4 lite dvd-rw skivor... har bränt med dvd-rw skivor men ps2 känner inte av dvd... vilka ska man använda om isf
tar dms4 lite dvd-rw skivor... har bränt med dvd-rw skivor men ps2 känner inte av dvd... vilka ska man använda om isf
Använd dvd-r istället
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jag tänkte bara om man ville testa nåt spel utan att kassera en skiva
Beroende på ps2 version är risken för stor att du kasserar lasern med rw-skivor
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jag kör med DVD+R och DVD+RW brännda i 1-2x och dessa fungerar utmärkt.
Har även mätt lasern när dessa skivor körs, och allt ser bra ut.
Observera dock att ROMEO mod är att rekomendera om du hör att lasern "slirar"
vad har du för dvd-rw skivor då å vad är romeos mod för nåt?
Romeo mod är en modifikation på ditt PS2 (gäller v9 och v10) som gör att lasern inte belastas lika hårt vid svårlästa skivor. (Svårlästa = dålig kvalitet på DVD-/+R och -/+RW)
Själv kör jag Philips DVD+RW som är brännda i 2x.
Att bränna skivor i högre hastigheter än 2x har länge varit ett problem för PSX/PS2 att läsa... frågan är bara varför![]()
Bookmarks