Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: felflash?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25

felflash?

tänkte nu om man har en 1.6 box och drar in detta spiderchip. Om flashen sedan misslyckas... eller ja... om man använder fel bios för 1.6 boxen då... är mobot fucked då?

För jag läste att om man flashar in fel bios så förstörs mobot permanent. Men gäller det enbart om man flashar över orginal biosen i boxen eller även 256 k minnet på chipet?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    jag har läst detsamma.....att man kan paja moderkortet totalt om man kör fel bios.....överallt där jag läst säger "dom" att man SSSKKKAAA köra m8plus_16 som bios....det är anpassat för 1.6rna....skyll inte på mig bara om nåt går snett!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    starta här: http://www.xbox-scene.com/versions_1.php

får du slutresultat 1.6 (då spelar det ingen roll mellan M8_16 eller M8plus_16)
    får du slutresultat 1.6b (då SKALL du använda M8plus_16, då det ända som skiljer bisorna åt är att plus har stöd för både 1.6 och 1.6b)

mer info finns i denna tråd på deras egna forum! http://evox.xboxhackz.net/forums/viewtopic.php?t=10015

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    nu börjar det bli lite brådis här =)

har tänkt köpt en ny xbox vilken dag som helst. Får ju förmoda att det är en 1.6 box (annars är det ju bara bonus).

Som jag har förstått är spiderchipet ett "lödfritt" chip som funkar på 1.6 boxarna? För jag vill helst slippa löda då jag inte har någon erfarenhet.

Men sen har jag läst att om man flashar in fel bios på en 1.6 box så förstörs moderkortet permanent.

Så min slutgiltiga fråga är:

Om jag får en 1.6 box och stoppar i ett spiderchip och sedan blir det fel bios (av nån anledning) inflashad. Är boxen fucked for good då? Eller ligger liksom bioset jag flashar in på minnet på chipet och gör att jag på nåt sätt kan flasha om själva chipet och fart på boxen igen?

Annars är man ju livrädd att få en 1.6 box om den kan förstöras..

Grymt tacksam för snabbt svar...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bioset ligger på chippet. Men kör du fel bios för länge så tar boxen skada...har jag hört...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Bioset ligger på chippet. Men kör du fel bios för länge så tar boxen skada...har jag hört...
    för länge? =)

men det är alltså med andra ord lugnt om man flashar fel och kommer på det på en gång för då går det att rätta till? eller om det ex blir felflashat (om boxen skulle hänga sig eller så under själva flashen) då kan man rätta till det med nån programmerare?

ni har inte kört nå testar med spider chippet så ni har någorlunda koll på hur bra det är? För som jag uppfatta det hela så är spiderchippet den enda lödfria lösningen till 1.6

tack för svaret iaf, keep up the good work!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Japp, flashar du in fel M8 bios så kan du flasha om chippet. Men flashar du så fel att boxen inte startar måste du plocka ur chippet och använda en aladdinproggare.

Så länge chippet inte är sönder eller lossnar fungerar det lika bra som vilket annat 256K chip som helst. Chippet i sig gör ju inte så himla mycket, det är ju mest ett litet minneskort för det hackade bios man vill använda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner