Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: igr-in-game-reset med fjärr?

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Trollhättan-Lilla Edet
    Respekt
    0

igr-in-game-reset med fjärr?

kan jag igr med min fjärr? Ibland så hänger sig boxen och jag har boxen långt bort. Mvh

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Det finns en pryl som heter xir remote som du kan modda in i boxen och på det viset stänga av/på boxen med din fjärr.

Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Trollhättan-Lilla Edet
    Respekt
    0
    men jag vill bara göra en igr. Jag kan ju göra detta med min handkontroll och tycker att det borde gå att fixa med fjärren?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av bolets
    men jag vill bara göra en igr. Jag kan ju göra detta med min handkontroll och tycker att det borde gå att fixa med fjärren?
    Det blir nog lite svårt iom att som du beskriver, boxen hänger sig.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Går nog inte. Finns ju inget som läser av fjärrkontrollen under tiden du spelar. Glöm XIR Remote, gör som jag bygg en själv ! =)

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    XIR Remote fungerar utmärkt.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Gör den säkert men det är roligare att göra en själv plus att jag kan lägga till den funktionaliteten jag själv vill. Kan öppna dvdsläden med fjärrkontrollen oxå =)
    Plus att det blir aningen billigare oxå tror jag men det är av mindre betydelse då det inte är speciellt dyrt. Vad gav du för XIR remote? Fick du med källkoden till pic:en?

Registrerade
    Dec 2003
    Respekt
    22
    Jo, det är självklart roligare att göra en egen, men för dom som inte kan det, kan det ju vara bra att veta att det finns färdiga alternativ. Det var åt en polare jag beställde xir remoten, minst inte exakt vad jag betalade då, tror det var runt 250:- in frakt. Källkoden låg på sidan förut iaf. Har du nåt schema till den du har bygt, vad använde du dig av för komponenter och vart köpte du ir ögat?. Har nämligen letat 3.3v ir moduler men endast hittat dom på 5v. Har själv funderat på att göra en egen men inte lyckats hitta 3.3v ir moduler. Tacsam för lite tips om du har.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Använder en AVR-processor, nån i tiny serien nu kommer inte ihåg vilken. Ja ir-ögat verkar vara lite problem att få tag i, hade tur eftersom farsan arbetar med Nokias digitaltv-boxar(som tydligen hade 3V Ir-sensorer) så kunde fixa ett antal från jobbet.
    Kan tyvärr inte ge dig schema lr källkod då mitt företag säljer sådana. Vill heller inte göra reklam för det här heller.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner