Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: PS2 Bakcup

Registrerade
    Apr 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Post PS2 Bakcup

Jag har gjort en backup av SW Starfighter PAL på en Kodak Ultima CDR 80 med CDRWin men trots detta kan jag inte starta skivan i min PS2.
    Jag har både MultiX och AR2. Systemet låser sig efter det att jag följt AR2 uppmaning att sätta in en disc och trycka x.

Vad gör jag för fel.

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

Lightbulb

Prova starta spelet med EA metoden. Annars kan du alltid prova att byta märke på cd skivan. När du byter från AR2 till spelet ska du vänta medan du hör att Ps2:an läser skivan och om du efter ett litet tag hör ett klick så kan du inte starta spelet, då är det bara att trycka på eject, luckan åker ut och tryck eject igen (du behöver inte starta om), lyssna... Du kan behöva göra så ett par gånger om cd-r skivorna är dåliga. Har märkt att det fukar bäst för mej om dom är silver, inte lite blå eller gråna utan riktiga silver... Men det är säker olika för alla...

Registrerade
    Apr 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Tack för svaret ktd. Det är bara en sak jag inte förstår. Vad är EA metoden för något?

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by ktd:
    Prova starta spelet med EA metoden. Annars kan du alltid prova att byta märke på cd skivan. När du byter från AR2 till spelet ska du vänta medan du hör att Ps2:an läser skivan och om du efter ett litet tag hör ett klick så kan du inte starta spelet, då är det bara att trycka på eject, luckan åker ut och tryck eject igen (du behöver inte starta om), lyssna... Du kan behöva göra så ett par gånger om cd-r skivorna är dåliga. Har märkt att det fukar bäst för mej om dom är silver, inte lite blå eller gråna utan riktiga silver... Men det är säker olika för alla...</font>

Registrerade
    Jan 2001
    Från
    mel, brok,sweden
    Respekt
    0

Cool

EA metoden är att hålla in reset tills AR2 har laddat och sen släppa reset då åker skivan ut och man får fort byta till spelet...ca 4sek.

Men jag hade också problem med mitt starwars men det löste sig på ett jätte knepigt vis varje gång...

Efter jag har använt ea metoden för att starta spelet blev bilden helt svart om jag då väntade några sekunder och sedan tryckte eject så skivan kom ut och sendan en gång till så den åkte in så startar spelet jämnt välldigt konstigt men det funkar...

Liknande diskussioner

1. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  2. Vilken Version av ps2?
    By CatFur in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-04-05, 10:47
  3. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08
  4. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner