Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Superdisc 3.7

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Superdisc 3.7

aaaah hjälp...jag har läst lite i forumet angående superdiscen..jag har ett smartxx chip med x2 4983.06 bios..jag har brännt superdiscen som en image fil på en dvd-rw fast när jag bootar från reset knappen så kommer jag till smartxx menyn såklart...och om jag bootar från open knappen så kommer det upp en ruta som säger disc cannot be recognized.. snälla kan någon hjälpa mig...

Smile hej har ingen vana av smartxx

hej har ingen vana av smartxx men prova att bränna om superdisken (som image förstås men på annat märke på låg hastighet) och prova att boota flera gånger du laddar väl bioset lycka till
    Xbox 1.5xenium os 2.01 Detta står här så jag
    160 gb samaung lättare kan få hjälp
    samsung dvd
    x2.4983.06 du har väl kollat

http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=62

sökfunktionen högst upp på sidan är bra

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    bränn den på en cd-rw....... om den inte får plats packa upp ison och ta bort spelen i games mappen och sen packa ner den igen så sak den få plats......

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    okej jag har nu rebbotat via mitt xentaur 2 bios o fortfarande kommer samma ruta upp..(cant recognize disc)..och jag har rebootat flera gånger..finns det inget annat ni kan rekomendera för det här verkar inte funka..kanske jag behöver ett anat bios?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    man ska bara reboota med knapparna...visst?..jag rebootar till smartxx menyn sen så kör jag mitt bios sen så komemr jag till den jävla original dashen där jag får en error skylt...börjar kännas som slöseri med tid...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Spanker
    okej jag har nu rebbotat via mitt xentaur 2 bios o fortfarande kommer samma ruta upp..(cant recognize disc)..och jag har rebootat flera gånger..finns det inget annat ni kan rekomendera för det här verkar inte funka..kanske jag behöver ett anat bios?
    Kolla vad du har för dvdläsare i boxen. Kolla sedan på en sida i forumet som avhandlar läsarna, vad de vill läsa och vad de inte klarar av att läsa.
    Kolla sedan i tråden ang. cd/dvdmedia vilket som passar för din läsare. Bränn på en dylik skiva.
    Som jag ser det så fixar din läsare inte det media du erbjuder den.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    okej tack ska göra det

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Asså kan man inte bränna superdisc på DVD-r???? När jag ska bränna isofilen så står det bara att jag har fel cd, det behövs en cd-rw.???? nån som stött på det problemet??
    HEJA DIF!!!

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ron
    Kolla vad du har för dvdläsare i boxen. Kolla sedan på en sida i forumet som avhandlar läsarna, vad de vill läsa och vad de inte klarar av att läsa.
    Kolla sedan i tråden ang. cd/dvdmedia vilket som passar för din läsare. Bränn på en dylik skiva.
    Som jag ser det så fixar din läsare inte det media du erbjuder den.
    testa...de var så jag hitta mitt problem..kolla vad du har för dvd-läsare helt enkelt

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Alltså inte det jag menade. När ja ska bränna ner superdisc iso:n så säger den bara att det behövs en cd-rw!? Men har läst att dvd-r ska gå. Går väl å bränna på alla format. Tilläggas kan att jag försöker bränna i nero 6.

HJÄLP!
    HEJA DIF!!!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    men köp bara en cd-rw... packa upp ison ta bort spelen i games mappen packa ner och bränn som image i nero....... alla guider jag har läst står det at det ska brännas på cd-rw......

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    alltså cd-rw. Det går alltså inte med en cd+rw eller dvd-r? Å ja som frågade på psxcare vad dom trodde funkade. De rekomenderade att ja skulle köpa nån dvd-r eftersom de alltif funkar. Har även läst i help-filen till superdisc. Där står det att alla format ska fungera??? mysko det här me superdisc å bränning....
    HEJA DIF!!!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    jaja.... jag vte inte om det spelar nån roll med -rw elle +rw...... men om det står att den vil ah en cd rw så kan du väl köpa en sån och bränna ut skiten......

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner