Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Tredje åldern/Third age... HJÄLP!

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21

Tredje åldern/Third age... HJÄLP!

Hej alla... Ngn som vet hur man klarar balrogen när man är på väg ut ur Moria i tredje åldern... Den jäkeln r lite klurig har jag funnit.. eller r det s att man ska göra ngt annat, som att fly.. Men det går inte det heller...

MÅSTE ha hjäp, annars kommer jag sluta spela detta annars roliga spel..

//morihei

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Det du ska göra är att kasta Gandalf´s "shadow protection", eller vad den nu heter. Detta gör att balrogens attacker tar mindre kraft. Dessutom antar jag att du vet att du kan återuppväcka de som dött genom att använda "elf medicine".

Jag har spelat ut Third Age och tycker att det var ett riktigt roligt spel. Trots att det avviker en HEL del från den "riktiga" storyn.

/balrog

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    21
    ska jag använda hans shadow protection hela tiden då? alltså varje gång det r gandalfs tur? eller äcker det en gång???
    Är det nödvändigt att återuppv'äcka eller?

en sista sak... måste jag spela evil mode? det borde ju räcka med vanligt kan man tycka...

ok.. Jag ser fram emot resten, om jag bara kommer förbi den häringa vettvillingen hehe... tack för hjälpen förresten, det blir att spela ikväll, efter lite studier...
    //M

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    22
    Jag tror det räcker att du kör Shadow protection en gång sålänge ingen av dina deltagare "dör". När de återuppväcks har de inte längre något skydd.

Jag spelade inte Evil Mode nånting förrän EFTER jag klarat spelet. Det behövs alltså inte, men kan säkert underlätta i vissa fall. De saker (vapen och annat) som du kommer över i Evil Mode kan nyttjas i det vanliga spelet.

/balrog

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner