Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Bygga egen handkontroll kabel

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0

Bygga egen handkontroll kabel

Jag har behov av väldigt lång handkontroll kabel, någom som vet vad kontakterna som behövs heter, eller var man kan köpa dem, typ elfa eller liknande.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    finns att köpa skarvar färdiga? lättast så annars så kan du ju bara slita bort den gamla babeln och löda dit en ny lätt det med:-)
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    skulle behöva upp till 10m och jag har aldrig sett så långa kablar att köpa.
    Sen vore det enklast att göra en helt egen kabel så jag slipper slakta orginalkabeln om man nu skulle misslyckas

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Dags att köpa trådlösa handkontroller istället?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    ja jätte kul att spela halo och sen tar batteriet slut
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    näe trådlösa handkontroller är inget altenativ, har en kompis som har trådlöst och det funkar inte alls bra. De runda kontakterna som sitter nästan i början på kabeln är de några standardkontakter eller? i så fall skulle det vara enkelt att bara köpa en hane och en hona och löda fast en lämpligt lång kabel mellan.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Varför funkar inte trådlöst bra?
    Vad har han för fabrikat på kontrollern?
    Den nya med bluetooth ska tydligen vara riktigt riktigt bra.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    vet faktiskt inte vilket fabrikat han har men jag antar att alla lider av samma problem, överförning via radiolänk kan knappast bli optimalt, det räcker ju att den missar en snabb knapptryckning av 100 för att det ska vara irriterande. bluetooth fingerar säkert bättre, men jag antar att de inte är så billiga.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    Ta en vanlig nätverks kabel och kapa tillräcklig längd,, Vilken kabel som helst duger bara den har tillräckligt med ledare och inte för tunna ledare= spännings fall.

Anslut ena delen av kabeln i handkontrollen, och den andra vid kontroll kontakten.
    Du måste nog tyvärr slakta din vanliga kontroll sladd om du ska ha nån kontakt att sticka in vid handkontrolls porten.

En fråga varför vill du sitta 10m från tv? Du kanske kör med projektor, aja lycka till.

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    ja det får nog bli någom sådan lösning, känns lite drygt att behöva förstöra orginalkabeln om allt skulle skita sig, sitter inte långt från tv:n men jag skulle vilja slippa ha sladdarna tvärs över golvet och dra dem runt istället, bekväm är man ju.

Registrerade
    Oct 2003
    Respekt
    0
    Joytech har en extender till sladdarna som man bör kunna koppla flera i länk. Varje är 2 meter. Du kan ju höra med Hansi om han kan ta hem sådana åt dig.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner