Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Dålig grafik/bild (inte fel på spelets grafik utan mer på bilden..)

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Dålig grafik/bild (inte fel på spelets grafik utan mer på bilden..)

tjena..när jag lirar så när det tex är ett intro och de ska va svartfärg så kan det medans de skiftar till en annan färg bli lite grått på vissa ställen typ och lite fyrkantigt..ungefär som en film med dålig kvalite som man har laddat ner..jag tycker det är skumt eftersom jag tror inte dom gör spel där det är så , så jag undrar vad som är fel? kan det bero på att jag har region PAL ellet NTSC igång? typ om det är ett PAL spel o jag har NTSC ..påverkar det då fast att spelet funkar osv? nån som vet nåt man kan göra åt detta? tror även att det inte är alla spel som är så men vissa ..:S konstigt bildbeteende i allmänhet alltså..

Registrerade
    Sep 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0
    NTSC = 60Hz och PAL = 50Hz, men sen är det också NTSC och PAL format på bilden. Så det är inte bara frekvensen som skiljer...
    Men PAL har även börjat köra med 60Hz, de senaste åren t.ex. Metroid Prime 2 går bara i 60Hz.

Så prova byt till NTSC respektive PAL, ladda hem ett program som heter "Enigmah Videomode Switch".
    Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
    * 2 Xbox V1.3 / V1.4
    * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Jag har redan det programmet och jag har ändrat emellan dom eftersom vissa spel inte startar om man inte ändrar ..

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner